رضا روستا آزاد:

۹دی تکلیف مقابله کنندگان با قانون را یکسره کرد

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: باید در سالگرد حماسه ۹ دی دلیل شکل‌گیری این اقدام مردمی روشن‌گری شود و اینکه ۹ دی چه تاثیری را بر بازگشت ثبات، هنجار و قانون گرایی در کشور گذاشت.
کد خبر: ۸۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۳ - 17December 2013

۹دی تکلیف مقابله کنندگان با قانون را یکسره کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از باشگاه خبرنگاران رضا روستاآزاد با بیان اینکه در سال ۸۸ تجربه بدی در کشور داشتیم، اظهار داشت: در سال ۸۸ حرکتهای خیابانی مقابل حرکتهای منطقی دموکراتیک قانونی رایگیری پای صندوق توسط مردم موجب اغتشاش در فضای کشور شد.

وی افزود: متاسفانه علیرغم اینکه رهبری خطوط را معین کردند، برخی با توهم تقلب به خیابان آمده و مقابله مردم با قانون را سازماندهی کردند که بسیار اسفناک بود.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد: پس از فرمایشات رهبری در بعد از انتخابات سال ۸۸ بسیاری از کسانی که از نظر عقیدتی صادق و سالم بودند، موضع خود را مشخص کرده و به جریان سالم کشور ملحق شدند.

روستاآزاد با تاکید بر اینکه طی حرکتهایی که در سال ۸۸ صورت گرفت، اقلیت و معدودی از صف مردم جدا شدند، بیان داشت: برخی با تخلف از مراجع قانونی به ایجاد فضای ناآرام در جامعه دامن زدند و لازم بود از جانب اکثریت مردم حرکتی خودجوش اتفاق بیفتد تا برخی حساب کار خود را بکنند که این حرکت به صورت خودجوش در حماسه ۹ دی رقم خورد.

وی اضافه کرد: حماسه ۹ دی ۸۸ حرکتی بود که از ناحیه اکثریت مردم معتقد و متدین که پیرو ولایت بودند شکل گرفت و تکلیف آن اقلیتی که علیرغم همه روشنگریها و تبیین وضعیت فتنه، هنوز بر طبل تخلف و مقابله با قانون میزدند، یکسره کرد.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با تاکید براینکه حماسه ۹ دی باید حفظ شود، مطرح کرد: برای حفظ حماسه ۹ دی باید این روز هر سال گرامی داشته شده و این اقدام خودجوش مردمی مورد تمجید و تقدیر قرار گیرد. باید در سالگرد حماسه ۹ دی دلیل شکلگیری این اقدام مردمی روشنگری شود و اینکه ۹ دی چه تاثیری را بر بازگشت ثبات، هنجار و قانون گرایی در کشور گذاشت.

وی اضافه کرد: برای بقای این حرکت عظیم مردمی بهتر است در زمینه انتشار کتاب، ساختن فیلم، برگزاری برنامههایی برای روشنگری انجام شود که نه تنها کار زیادی نیست، بلکه برای ماندگاری این حماسه بزرگ هر چه کار شود باز هم کم است.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با تاکید بر اینکه کسانی که حماسه ۹ دی را خلق کردند همیشه به رهبری وفادار بودند، ابراز داشت: در حماسه ۹ دی مردم با رهبری به صورت علنی و گسترده در ملأ عام تجدید پیمان کردند که این اقدام خودجوش مردمی، مورد حمایت جمعیت قابل توجهی قرار گرفت.

روستا آزاد خاطر نشان کرد: حماسه ۹ دی در واقع نقش موثر و بسیار مهمی در آرام کردن فضای اجتماعی و سیاسی کشور به نفع کیان و عزت ملی داشته است.

نظر شما
پربیننده ها