آمادگی دستگاه‌ها برای اطفاء حریق‌های احتمالی در مراتع

فرماندار ایلام گفت: دستگاه‌های اجرایی آمادگی لازم جهت مقابله با بحران‌های احتمالی آتش‌سوزی جنگل و مراتع در فصل تابستان را داشته باشند.
کد خبر: ۸۱۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵ - 08May 2016

آمادگی دستگاه‌ها برای اطفاء حریق‌های احتمالی در مراتع

به گزارش دفاع پرس از  ایلام، «ناصر خوشخبر» در نشست ستاد بحران شهرستان اظهار کرد: بهمنظور پیشگیری و مقابله با هرگونه آتشسوزی احتمالی در مراتع، جنگلها و مزارع کشاورزی باید تمهیدات لازم اندیشیده شود بنابراین همه دستگاهها موظف هستند با تأمل نسبت به آموزش اطفای حریق به نیروهای خود اقدام کنند تا آمادگی برای حضوردرمواقع بحران و آتشسوزی را داشته باشند.

وی بابیان اینکه دستگاههای اجرایی آمادگی لازم جهت مقابله با بحرانهای احتمالی آتشسوزی جنگل و مراتع در فصل تابستان را داشته باشند، افزود: درمواقع بحران وبروزآتش سوزی در عرصههای جنگلی و مرتعی، تمامی دستگاههای اجرایی موظف به همکاری با ستاد مدیریت بحران و دستگاههای خدمات رسان همچون آتشنشانی،هلالاحمر برای اطفای حریق هستند

خوشخبر با اشاره به اینکه با توجه به بارشهای مناسب و تراکم پوشش گیاهی امسال در عرصههای طبیعی، احتمال حریق در سطح جنگلهای شهرستان وجود دارد خاطرنشان کرد: لازم است در این زمینه جلسات مدیریت بحران شهرستان بهصورت منظم تشکیل شود و بخشداران نیز نشستهایی با اعضای شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران با موضوع چگونگی مقابله با حریق و پیشگیری از وقوع آتشسوزی در عرصههای طبیعی جنگلی برگزار کنند.

فرماندار ایلام گفت: ازمدیران انتظارمی رود به خواستهها و مطالبات بهحق مردم در چهارچوب قانون و مقررات جواب دهند و متناسب با شرح وظایف دستگاهها و تواناییهایشان برای حل مشکلات آنها اقدام کنند.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان اضافه کرد:حساس بودن،دقیق و سریع عمل کردن یکی از شرایط مدیریتی است و انتظار میرود مدیران به آن جامه عمل بپوشانند

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار