سردار کارگر:

مرکز فرهنگی دفاع مقدس هویت بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس در خراسان رضوی است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با بیان اینکه مرکز فرهنگی دفاع مقدس هویت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در خراسان رضوی است گفت: باید در ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی از ظرفیت و امکانات استانی استفاده شده و هر چه زودتر این مرکز راه ­اندازی شود.
کد خبر: ۸۱۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷ - 07May 2016

مرکز فرهنگی دفاع مقدس هویت بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس در خراسان رضوی است

به گزارش دفاع پرس از مشهد، سردار سرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در سفر به مشهد مقدس در جمع اعضای شورای مدیران اداره کل حفظ آثار خراسان رضوی حضور یافت.

وی در این دیدار با اشاره به اهمیت نقش مردم در اداره جنگ اظهار داشت: امام(ره) در زمان جنگ دست نیاز به طرف مردم دراز کردند و مردم نیز به صحنه آمده و خود جنگ را اداره کردند و همین مسئله خیر و برکت به همراه داشت.

سردارکارگر افزود: امروز هم اگر می­ خواهیم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موفق باشیم باید تکیه به مردم و مجموعه­ های مردم نهاد داشته باشیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنانش ضمن تقدیر و تشکر از شهردار و شورای  اسلامی شهر مشهد به جهت اختصاص بخشی از زمین مجموعه تفریحی کوهسنگی به ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس خاطرنشان کرد: این باور باید ایجاد بشود که ساخت مرکز فرهنگی برای این استان لازم است. شرایط ملی را ما پیگیری می­کنیم و شرایط استانی را باید مدیران استان پیگیری و اجرایی کنند.

وی در ادامه با مقایسه وضعیت امکانات قرارگاه­ های عملیاتی در دوران دفاع مقدس و امکانات امروز دستگاه­ ها تصریح کرد: ما نباید از دوران دفاع مقدس دور باشیم. امروز الحمدلله امکانات خوبی در استان ­ها وجود دارد و باید در ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی از ظرفیت امکانات استانی استفاده شده و هر چه زودتر این مرکز ساخته و راه­ اندازی شود.

سردار کارگر تأکید کرد: ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس هویت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در خراسان رضوی است. اگر این مرکز ساخته شود وحدت آفرین خواهد بود و خیلی از مشکلات حل خواهد شد، زیرا با راه ­اندازی این مرکز اینجا محل رفت و آمد خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان و اقشار مختلف مردم با هر دیدگاه و سلیقه­ ای خواهد بود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس یادآور شد: اختصاص بهترین مکان برای این مهم خود به برکت وجود مبارک حضرت رضا(ع) و عنایت ایشان بوده است و برای احداث مرکز فرهنگی هم  با استفاده از اعتقادات و آموزه­ های دینی، متوسل به وجود مبارک حضرت ثامن­ الحجج(ع) بشوید. اگر بر اساس آیات قرآن کریم همه تعاون کنند و دست به دست هم بدهند خداوند نیز به ساخت این مرکز برکت خواهد داد.

وی در پایان در خصوص کارکرد شورای هماهنگی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: تعداد زیادی از طرح ­هایی که در حوزه ایثار و شهادت ارائه می­ شود اگر در شورای هماهنگی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مطرح شود و توسط استاندار محترم  به تصویب برسد، پس از ابلاغ به دستگاه ­های اجرایی، عملیاتی خواهد شد.

در ابتدای این دیدار سردار اکبر نجاتی، حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی، به ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل در سال 1394 پرداخت و در ادامه مدیریت­ های طرح و برنامه، مهندسی، تحقیقات و روابط عمومی به ارائه عملکرد پرداختند و سردار کارگر نیز در خصوص هر یک از مدیریت­ ها دستورات لازم را بیان کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار