بیانیه اداره کل حفظ آثار قم به مناسبت روز پاسدار؛

سوم شعبان یادآور پیوند عمیق سپاه با نهضت عاشوراست

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم با صدور بیانیه ای به مناسبت سوم شعبان و روز پاسدار اعلام کرد: این روز بزرگ بیانگر پیوند عمیق و ناگسستنی است که سپاه با نهضت عاشورا دارد.
کد خبر: ۸۱۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱ - 10May 2016

سوم شعبان یادآور پیوند عمیق سپاه با نهضت عاشوراست

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، در بیانیه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم به مناسبت روز پاسدار آمده است: نامگذاری سوم شعبان، سالروز میلاد سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از سوی امام راحل عظیم الشان بعنوان روز پاسدار، نشان از پیوندی عمیق و مستحکم بین این نهاد مقدس و نهضت عاشورا دارد.

این بیانیه می افزاید: وجود نیروهای مؤمن، مخلص، جان بر کف، ولایتمدار و خلاق و مبتکر، سرمایه عظیم سپاه است که این نهاد مقدس و مردمی، اقتدار خود را از معنویت و روحیه جهادی آنان می داند و حضور قاطع سپاه در صحنه طی 37 سال گذشته از بدو پیروزی انقلاب و ماه های پس از آن تا سال های دفاع مقدس تاکنون و حضور جهادی و هوشیارانه در عرصه های ارتقاء دانش، بصیرت و معنویت، اقتصاد مقاومتی، سازندگی و جنگ نرم، مصاف با دشمنان اسلام و قرآن و خنثی سازی انواع فتنه های کور و تهدیدات ناشی از کینهورزیهای نظام سلطه و استکبار و صهیونیسم بینالملل، مصادیقی از پیوند عمیق پاسداران انقلاب اسلامی با فرهنگ عاشورا و نهادینهشدن روحیه جهادی و عاشورایی در کالبد سازمانی این نهاد انقلابی و مردمی محسوب می گردد.

در بخش دیگری از بیانیه اداره کل حفظ آثار قم به مناسبت سوم شعبان آمده است: عبارات و توصیفات زیبا و بی نظیری همچون "ای کاش من هم یک پاسدار بودم»، "اگر سپاه نبود، کشور هم نبود"، "من سپاه پاسداران را بسیار عزیز و گرامی می دارم. چشم من به شماست. شما هیچ سابقه ای جز سابقه اسلامی ندارید" و ... در کلام امام خمینی(ره) و همچنین "سپاه، نیروی انقلابی، پرشور و آزمایش داده و تجربه شده ای است که ده سال در میدان های نبرد، جمهوری اسلامی را سربلند کرده و خود میوه انقلاب بود و هست"، "سپاه را باید همه مسئولان کشور، همه آحاد مردم و همه آحاد سپاه کاملاً جدی بگیرند"، "قوام و شخصیت سپاه به معنویتش است" و ..."تنها نیرویی که قادر است از انقلاب و نظام دفاع کند، سپاه است"، در کلام گهربار مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا، بیانگر اهمیت این نهاد ارزشی و مسئولیت الهی و خطیر آن در حفاظت و پاسداری از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است.

بیانیه مزبور با اشاره به میلاد امام حسین(ع) تصریح کرده است: سالروز میلاد سیدالشهدا(ع)را می توان زادروز واژه شهادت نیز نامید زیرا در فجر ولادت آن امام همام است که ریشه نهال اسلام قوّت گرفت و با شهادت، حیات جاودانه و پربار اسلام طراوت یافت، از این روست که روز پاسدار، روز تجدید پیمان حسینیان با شهادت است زیرا نقشه راه سپاه، کربلاست و شهادت، نهایت آمال پاسدارانی است که با حرارت برگرفته از محبت سالار شهیدان در دلهایشان، در دفاع از حریم ولایت و دین پیوندی ناگسستنی بستهاند.

 این روز بزرگ نویدبخش آزادگان تاریخ و شاگردان مکتب حرّیت در سراسر عالم است که راه فداکاری هایشان در نجات مظلومان و نبرد با ظالمان و مستکبران، صبغه ای عاشورایی داشته و به مسیر پرافتخار عزت و کرامت منتهی می گردد.

فراز دیگری از این بیانیه می افزاید: روز پاسدار روز یادآوری حقایق و عبرتهای عاشورا و فرصت تجلیل از دفاع عاشورایی آحاد فرماندهان و کارکنان سپاه از دستاوردهای انقلاب و آینده پرشکوه ملت بزرگ ایران است؛ سبزپوشان سرافراز سپاه امروز پیمان بسته اند که هر قلم و قدم سیاهی را که با ایجاد توطئه و فتنه در جهت نفوذ و تضعیف پایه های نظام اسلامی و یا به راه انداختن جنگ های نیابتی در منطقه به حرکت در آید، با همت و جهاد و خون سرخ خود در هم شکنند.

بیانیه اداره کل حفظ آثار قم با اشاره به همدلی نیروهای مسلح در دفاع از ارزش های میهن اسلامی افزوده است: امروز سپاه و فرزندان ملت مجاهد و ولایتمدار ایران در این نهاد ارزشی، همراه و همگام با سایر نیروهای مسلح و مقتدر جمهوری اسلامی ایران، ارتش سرافراز، بسیج قهرمان و نیروهای انتظامی و ... با پشتیبانی امت سلحشور ایران اسلامی، همانند گذشته همچنان پیروز تمامی میدانها و آوردگاههای دفاع از انقلاب و ارزشهای آن در داخل کشور و فراسوی مرزها خواهند بود و با نگاه عمیق و الهامبخش به حقیقت عاشورا در پی ترویج آرمانهای حسینی در جامعه اسلامی هستند تا نشان دهند عالیترین نمونههای مجاهدت و فداکاری و شجاعترین مردان در میدان اندیشیدن و اقدام و عمل بوده و مایه امنیت، آرامش و امید آحاد ملت در امروز و فردای درخشان کشور به شمار رفته و زمینه را برای ظهور حضرت بقیه الله الاعظم(عج)در رکاب فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای(مدظلهالعالی) فراهم خواهند ساخت.

در فراز پایانی بیانیه با تبریک موالید شعبان المعظم بویژه سالروز میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار عنوان شده است: یاد و خاطره شهدای سرافراز سپاه استان قم بخصوص سردار سرلشکر شهید مهدی زین الدین و فرماندهان و پاسداران شهید استان در دوران دفاع مقدس و شهدای عرصه امنیت، شهدای سپاه قم در سردشت و شهدای مدافع حرم را گرامی داشته و به ارواح پاک و مطهر آنان درود می فرستیم.

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار