ما باید از حریم اسلام در هر جای دنیای خاکی دفاع کنیم

ما باید از حریم اسلام در هر جای دنیای خاکی دفاع کنیم. تا امروز برنامه ما حضور نظامی سازمان‌یافته نبوده است اما آنچه مهم است فرزندان این ملت در کنار مردم مناطق درگیر جنگ حضور پیدا می‌کنند. از سوی دیگر ما امروز نیاز داریم چهره رحمانی اسلام را به دنیا ارائه کنیم.
کد خبر: ۸۱۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۵ - 09May 2016

ما باید از حریم اسلام در هر جای دنیای خاکی دفاع کنیم

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، چهاردهمین همایش ادبی سوختگان وصل با عنوان «در مدار ماه» و محوریت شهدای مدافع حرم عصر امروز(دوشنبه 20 اردیبهشت ماه) با حضور خانواده شهدای مدافع حرم به ویژه تیپ فاطمیون، شاعران و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد، در این مراسم که به همت دفتر ادبیات و هنر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران از ساعت 15 برگزار شد از 22 جلد کتاب از سلسله همایشهای سوختگان وصل رونمایی شد.

در ادامه این مراسم سردار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طی سخنانی با گرامیداشت ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار عنوان کرد: ملت ما امروز صف پاسداری از اسلام را به تبعیت از ولایت و مسیر امام حسین (ع) تشکیل داده است. آنچه امروز در منطقه ما و دنیای اسلام در جریان است توطئه عمیق گسترده تاریخی نظام سلطه مظهر جاهلیت قرن 21 است.

وی در ادامه افزود: نظام سلطه میخواهد هژمونی خود را به دنبال توسعه فرهنگ و ارزشهایش در دنیا بگستراند، فارغ از مسلمان یا غیر مسلمان بودن ملتها آنچه مهم است اینکه این نظامات سیاسی در کشورهای مختلف تابعیت خود را پهن میکنند و در قالب شعارهای فریبنده بدترین جنایات دنیا را انجام میدهند.

سردار دهقان با اشاره به اینکه اگر کسی بخواهد مقابل نظام سلطه قد علم کند مورد موأخذه از سوی آنها قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: نقطه مقابل این نظام در 3 دهه گذشته جنبش و انقلابی با رهبری امام خمینی(ره) ایجاد شد که متکی بر آراء مردم و ریشه در ارزشهای اعتقادی اسلام داشت، این نظام نماد و الگوی حکومتی است که میتواند هویت ملی و روحیه انقلابی را نمایندگی کرده و به دیگران عرضه کند، بنابراین این نظام میتواند الگوی دیگران باشد.

وی همچنین یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی ایران مقابله با سلطه را ذاتی میداند و هیچ نقطه اشتراک و سازشی با نظام سلطه ندارد. امروز متأسفانه برخی کشورهای اسلامی در رأس آنها عربستان این حاکمیت فاسد را با محوریت حرکت جریانات تروریستی تکفیری در منطقه بر عهده گرفته است، این جریانات تعمیمگر اهداف آمریکا و اسرائیل بوده که ضد بشری و ضد هر نوع ارزش انسانی هستند.

سردار دهقان با اشاره به حرکتهای انفجاری، خشونت، افراطی، انهدام و کشتار جریانات تکفیری توضیح داد: اگر قرار بود نظام اسلامی ما که مکتب اهل بیت(ع) نمایندگی آن را بر عهده دارد بخواهد الگوی همه جهانیان باشد جایی برای نظام سلطه نخواهد بود، پس باید چهره بدیلی از اسلام معرفی میکردند که ایجاد گریز و تنفر کند. دیروز طالبان سپس القاعده و امروز داعش و النصره مظهر این نظام سلطه هستند.

وی با بیان اینکه نخست ما باید از حریم اسلام در هر جای دنیای خاکی دفاع کنیم، یادآور شد: تا امروز برنامه ما حضور نظامی سازمانیافته نبوده است اما آنچه مهم است فرزندان این ملت در کنار مردم مناطق درگیر جنگ حضور پیدا میکنند. از سوی دیگر ما امروز نیاز داریم چهره رحمانی اسلام را به دنیا ارائه کنیم. ملتها احتیاج به حضور نظام سلطه در کشورشان ندارند.

سردار دهقان در پایان اظهار داشت: ما امروز افتخار میکنیم که جوانانی از ایران و سایر کشورهای مسلمان که با نیت خالص الهی برای انجام رسالت و دفاع از حرم اهلبیت(ع) آن هم در موضع کمک در امر آموزش، مشاوره و طراحی نقش آفرینی میکنند .

*رونمایی از مجلدات شعر و داستان سوختگان وصل

در ادامه مراسم 12 جلد مجموعه شعر «سوختگان وصل» به همراه 10 جلد در زمینه داستان با حضور سعید حدادیان، دکتر نیلی، دکتر سرسنگی، حجتالاسلام کلانتری و 2 فرزند شهدای مدافع حرم رونمایی شد.

بخش دیگر مراسم شعرخوانی یوسف رحیمی، آرزو سبزوار، مهدی سیار، ابوالفضل عصمت پرست، حسین مؤدب، پروانه نجابتی و میلاد عرفانپور برگزار شد.

*در وصف شهادت: ما هیچ، ما نگاه

مرتضی امیری اسفندقه در بخش بعدی مراسم طی سخنانی عنوان کرد: آنجا که سخن از شهید و شهادت است به قول سهراب سپهری «ما هیچ، ما نگاه». بر کسی پوشید نیست که همه شهدا در مسیر قلم و زبان فارسی گام برداشتهاند. این قلم و قدم نباید فراموش شود.

وی درباره اهمیت برپایی این همایش عنوان کرد: برای درک و دریافت مفاهیم دفاع مقدس این همایش مناسب بود. تنوع قالبها در اشعار شاعران جوان زیاد و خوشبختانه این اشعار در حوزه ادبیات آئینی باقی خواهد ماند بنابراین این آثار حاصل ذوق جوانان این دهه است. خوشحالم منی که لیاقت جنگ در جبهه را نداشتم شایسته بودم که آثار شاعران جوان را داوری کنم.

*2 تصویر قزوه از پیاده روی اربعین سال گذشته

همچنین علیرضا قزوه با تقدیر از همسر شهید هادی کجباف که سر همسر خود را مثل شهدای کربلا تقدیم اسلام کرد، طی سخنانی گفت: 2 تصویر سال گذشته در راهپیمایی اربعین در خاطر من باقی مانده است. یکی پدر و مادری که در مسیر نجف به کربلا فرزند یکساله خود را به سختی راه برده تا اولین قدمهای خود را در مسیر امام حسین (ع) بردارد.

وی در ادامه افزود: تصویر دوم نیز از پسر جوانی است که به قصد پیوستن به مدافعین حرم در پیادهروی اربعین حضور پیدا کرده بود. با من درد و دل میکرد که خود و دوستش علیرغم وضعیت مالی خوب در این مسیر قدم برداشتهاند.

قزوه در پایان شعری که برای شهید بزرگوار حسین همدانی سروده بود برای حضار خواند.

*اسامی برگزیدگان شعر و داستان سوختگان وصل

در پایان مراسم اسامی برگزیدگان شعر و داستان «سوختگان وصل» با حضور حجتالاسلام کلانتری، علیرضا قزوه، امیری اسفندقه، سعید حدادیان، مصطفی یزدانپناه و پدر شهید اسدالهی و همسر شهید عبدالله باقری از شهدای مدافعات حرم و فرزندان چند تن دیگر از شهدا بدین شرح خوانده شد:

40 برگزیده شعر:

محمد حسین ملکیان از استان اصفهان، قاسم بای از گلستان، حسین اوتادی از تهران، آرزو سبزوار از شهرکرد، یوسف رحیمی از قم، محمد زمان گلدسته از گرگان، ابوالفضل محمدزاده آقایی، امین ترابی از تهران، ناهید رفیعی از تهران، شکیبا غفاریان از سمنان، سیده تکتوم حسینی از قم، حمیدرضا حامدی از قم، هاشم رضا زاده از خراسان رضوی، جواد اسلامی از خراسان رضوی، پیمان طالبی از تهران، سمانه خلفزاده از قم، حسین مؤدب از خراسان رضوی، ریحانه ابوترابی از قم، آرش پورعلیزاده از گیلان، مرضیه عاطفی از سمنان، سید مجید موسوی از اصفهان، زهرا موحد از قم، محسن کاویانی از قم، سعید پاشازاده از تهران، شعبانعلی یازرلو از گلستان، علی حقیقی از کرمانشاه، سید ابوالفضل مبارز از خراسان رضوی، منصوره اسحاقزاده از تهران، هدیه طباطبایی از تهران، عالیه محرابی از یزد، ابوالفضل عصمت پرست از خراسان رضوی، مهدی جهاندار از اصفهان، محمد صارمی شهاب از همدان، رضا حاجی حسین از تهران، ریحانه کاردانی از خراسان رضوی، محمد رسولی از تهران، سید علی رکنالدین از تهران، علی صادقی از فارس.

20 برگزیده داستان:

3 نفر اول: علی اکبر دشوارگر، هدی حشمتیان و محمدرضا پستک.

7 نفر دوم: رقیه کریمی، فاطمه سلیمانی، محمد حسن ابوحمزه، ناهید حیدری، مرضیه پژوهانفر، مهرنوش گرجی و ناصر فرزین.

10 نفر سوم: رقیه بابایی، فهیمه قاعدی، علی اصغر عبادی، فاطمه دانشور، امیرحسین معتمد، محمد اسدی، فاطمه سادات رضوی، شکرالله کریمی، عبدالرزاق پورعاطف و معصومه عیوضی.

یکی از حاشیههای این همایش حضور 110 نقاش هنرمند با ارائه 110 تصویر از شهدای مدافع حرم در حیات دانشکده ادبیات دانشگاه تهران بود.

نظر شما
پربیننده ها