خاطره خواندنی سردار صفوی از درگیری با رژیم صهیونیستی

نیروهای مبارز سازمان الفتح بر انجام آموزش‌ها و تاکتیک‌های نظامی و چریکی تاکید بسیار داشتند، علی‌الخصوص در جبهه لیتانی و نبطیه که خط مقدم جبهه جنگ با اسرائیلی‌ها بود.
کد خبر: ۸۱۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷ - 10May 2016

خاطره خواندنی سردار صفوی از درگیری با رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سردار سرلشکر سید یحیی صفوی در خصوص حضور خود در جنگ با اسرائیل در لبنان در کتاب خاطراتش که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است می گوید: بعد از اتمام دوره آموزشی جنگهای چریکی در اردوگاهی در فلسطین، یک روز آقای حیدری آمد و گفت: آیا میخواهید به جنوب لبنان بروید؟

در جواب ایشان گفتم: از خدا میخواهیم که برویم. ایشان من و آقای فضائلی را با همراهی خودشان به لبنان بردند.

بعد از رسیدن به لبنان به یکی از مقرهای فلسطینیها  واقع در شهر بیروت وارد شدیم و آقای حیدری ما را به نیروهای مستقر در قرارگاه معرفی نمودند. یعد از یک روز استراحت و بازدید از منطقه مسلمان نشین بیروت به شهرهای صور و صیدا رفتیم و به یک واحد فلسطینی واقع در منطقه رودخانه لیتانی معرفی شدیم.

نقطه رودخانه لیتانی در خط مقدم جبهه جنگ با اسرائیل بود.

نیروهای مبارز سازمان الفتح بر انجام آموزشها و تاکتیکهای نظامی و چریکی تاکید بسیار داشتند، علیالخصوص در جبهه لیتانی و نبطیه که خط مقدم جبهه جنگ با اسرائیلیها بود. من و آقای فضائلی در واحد خمپاره انداز 81 میلیمتری همین جبهه لیتانی خدمت میکردیم و شبها نیز به مدت 3 ساعت در باران شدید و وضعیت خیلی سخت نگهبانی میدادیم.

منبع:افکار

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار