المیادین گزارش داد؛

تلاش ترکیه و عربستان برای متحد کردن تروریست‌ها/ ابتکار عمل میدانی «خان‌طومان» در دست ارتش سوریه است

یکی از فرماندهان میدانی در حلب با بیان اینکه ارتش سوریه همچنان برتری آتش خود بر منطقه خان طومان را حفظ کرده است، گفت: عربستان سعودی و ترکیه برای متحد کردن تروریست‌ها و کاهش اختلاف‌ بین آنها تلاش زیادی می‌کنند تا همه آنها تحت گروه واحدی به نام «جیش الفتح» جمع کنند.
کد خبر: ۸۱۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷ - 10May 2016

تلاش ترکیه و عربستان برای متحد کردن تروریست‌ها/ ابتکار عمل میدانی «خان‌طومان» در دست ارتش سوریه است

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از المیادین، یکی از فرماندهان میدانی در حومه حلب با بیان اینکه ارتش سوریه همچنان برتری آتش خود بر منطقه خان طومان را حفظ کرده است، گفت: عربستان سعودی و ترکیه برای متحد کردن تروریستها و همچنین کاهش اختلاف بین آنها تلاش زیادی میکنند تا همه آنها را تحت گروه واحدی به نام «جیش الفتح» جمع کنند.

این منبع میدانی با بیان اینکه درگیریها بین نیروهای ارتش سوریه و تروریستهای موسوم به جیش الفتح در حومه جنوبی حلب ادامه دارد، افزود: گروههای تروریستی «جبهه النصره»، «أحرار الشام»، «جند الأقصى»، «لواء الحق»، «الحزب الترکستانی» و«أجناد الشام» که از سوی ترکیه و عربستان حمایت میشوند، از چند روز پیش آتشبس را نقض میکنند، درحالیکه ارتش سوریه و متحدانش همچنان به تعهد خود پایبند هستند.
 
از سوی دیگر خبرنگار المیادین از شهادت یک زن و مجروح شدن سه کودک در شهرک محاصره شده فوعه توسط تکتیراندازهای تروریستها در حومه ادلب خبر داد.
 
با وجود اینکه ارتش سوریه آتشبس در حومه حلب را 48 ساعت دیگر تمدید کردهاست اما تروریستها همچنان در خانطومان مواضع ارتش سوریه و متحدانش را هدف حمله قرار میدهند.
 
خبرنگار المیادین همچنین شمار تلفات تروریستهای جیش الفتح در خانطومان را از زمان حمله به این شهرک 400 نفر گزارش داد.
 
بر اساس گزارش مرکز هماهنگی روسیه در پایگاه حمیمیم،70 تروریست به همراه سه ماشین مهمات از مرز ترکیه وارد روستای «عندان» برای پشتیبانی جبهه النصر شدهاست.
 
این مرکز که وابسته به وزارت دفاع روسیه است، در بیانیهای اعلام کرد: تروریستهای جبهه النصره همچنان عملیاتهای نظامی خود را در حومه حلب علیه ارتش سوریه ادامه میدهند، تا آتشبس را نقض و در نهایت لغو کنند.
 
مرکز هماهنگی روسیه در پایگاه حمیمیم اعلام کرد که گروههای مسلح تروریستی منطقه الشیخ مقصود، العامریه و فرودگاه نظامی النیرب در حلب و اردوگاه حندرات را هدف حملات موشکی و خمپارهای قرار میدهند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار