حجت‌الاسلام آل هاشم مطرح کرد

التماس تکاوران ارتش برای حضور در سوریه و دفاع از حرم اهل بیت‌(ع)

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: اخیرا در مرکز آموزش تکاوران منجیل در جمع دانش‌آموختگانی حضور یافتم، که عاشقانه برای حضور در سوریه و دفاع از حرم اهل بیت(ع) التماس می‌کردند.
کد خبر: ۸۱۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱ - 10May 2016

التماس تکاوران ارتش برای حضور در سوریه و دفاع از حرم اهل بیت‌(ع)

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجتالاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، صبح امروز در مراسم تجلیل از معلمان نمونه قرآنی آجا که در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار اظهار داشت: پاسداران انقلاب اسلامی فداکاری و دفاع از اسلام را امروز به یک فرهنگ عزتمندانه تبدیل کردهاند.

وی افزود: پاسداران انقلاب در کنار غیورمردان ارتش در طول انقلاب و دفاع مقدس و در عرصههای سازندگی و بهویژه امروز در عرصه دفاع از حرم اهل بیت(ع) نقشی بسیار ستودنی دارند و من روز پاسدار را از طرف ارتش به سپاه پاسداران و تمامی پاسداران انقلاب اسلامی تبریک عرض میکنم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با اشاره به دیدار نوروزی فرماندهان عالیرتبه نیروهای مسلح با رهبر انقلاب گفت: حضرت آقا در این دیدار تأکید فرمودند نیروهای مسلح هم باید از نظر توان رزمی باید آمادگیهای خودشان را بالا ببرند، و هم از نظر معنوی همیشه در حال رشد باشند.

حجتالاسلام آل هاشم اضافه کرد: توان رزمی بدون معنویت هیچ ارزشی ندارد، و معنویت تنها نیز در نیروهای مسلح نمی تواند کارساز باشد؛ لذا اینها لازم و ملزوم همدیگر هستند.

وی بر همین اساس یادآور شد: در دوران دفاع مقدس هنگامی که فعالیتهای فرهنگی در حضور روحانیت در یکانها بیشتر بود، توان رزمی آن یکان بیشتر میشد و در شب عملیات، آن یکان عاشقانه میجنگید. لذا باید تلاش کنیم تا معنویت را در کنار آمادگی جسمی و رزمی که امروز در ارتش در حد اعلایی است، را ارتقا دهیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: امروز نیروهای مسلح کشورمان در راستای تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و دستورات الهی، از آمادگی بسیار بالایی برخوردارند؛ اما در کنار این باید معنویت هم در اوج قرار گیرد؛ که این موضوع در ارتش در حد قابل قبولی است.

حجتالاسلام آل هاشم با بیان خاطرهای از حضور خود در مراسم یادواره شهدای گیلانی ارتش گفت: حدود 10 روز پیش در مراسمی که به مناسبت یادواره شهدای گیلانی ارتش بود، در مرکز آموزش تکاوران منجیل در جمع دانشآموختگانی حضور یافتم، که عاشقانه برای حضور در سوریه و دفاع از حرم اهل بیت(ع) التماس میکردند. لذا معلوم است که از نظر معنوی و فرهنگی روی این دانشآموختگان کار شده است.

وی با بیان اینکه نماد برنامههای فرهنگی ما نماز و قرآن است، تأکید کرد: فرماندهان ارتش به بحث معنویت توجه داشته باشند. بسیاری از برنامههای فرهنگی در ارتش برپا میشود؛ اما نماد و نشانه آنها نماز و قرآن است، و چه برنامهای می توانیم بهتر از این دو داشته باشیم؟

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: مسلمانی بدون نماز ارزشی ندارد. با افتخار میگوییم که امروز با توجهِ روحانیون و فرماندهان، در پایگاههای ارتش، مجموعا روزانه بیش از 700 نوبت نماز برگزار میشود.

حجتالاسلام آل هاشم با بیان اینکه امروز نیروهای مسلح در بحث نماز و قرآن پیشقدم هستند و در همین راستا بهترین مساجد را در پایگاهها به همت فرمانده کل ارتش بنا کردهایم، عنوان کرد: امروز در بحث قرآنی و نماز، نه فقط در بین نیروهای مسلح، بلکه در بین تمام سازمانهای لشکری و کشوری موفقیتهای بسیار چشمگیری داریم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار