قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر:

همه دستگاه ها باید در امر مبارزه بامواد مخدر به وظایفشان عمل کنند

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: از ۵آسیب مهم اجتماعی که مقام معظم رهبری فرمودند بحث مبارزه با اعتیاد است ما باید ۲۵درصد کاهش اعتیاد را در برنامه ششم داشته باشیم.
کد خبر: ۸۱۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶ - 10May 2016

همه دستگاه ها باید در امر مبارزه بامواد مخدر به وظایفشان عمل کنند

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس،علیرضا جزیینی در اختتامیه چهارمین جشنواره اعتیاد و رسانه گفت: مقام معظم رهبری در سال ۸۵هم ۱۱سیاست را مدنظر داشتند که مهمترین محور در امر مبارزه با مواد مخدر بحث پیشگیرانه در این بحث است.

وی به همکاری بخش ها و سازمان های مختلف در امر مبارزه با مواد مخدر اشاره کر و گفت: نقش هنر و هنرمندان از مهمترین بخش ها در امر پیشگیری از اعتیاد است.

جزینی گفت: با استفاده از هنر و نفوذ اجتماعی آن می شود به جد در امر پیشگیری از اعتیاد کمک کرد.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه گفت: قاچاقچیان سه میلیارد دلار از ایران سود می برند. مواد صنعتی جای مواد سنتی را گرفته اند. ساخت و تولید مواد صنعتی در گوشه آشپزخانه میسر است و امسال تا کنون بیش از ۷۰تن مواد مخدر کشف شده است نزدیک به دو تن مواد شیشه و صنعتی کشف شده است.

جزینی گفت: مبحث پیشگیرانه مبحث عظیمی ایت سه درصد جامعه ما از ۱۵تا ۶۷سال تحت پوشش پیشگیری از اعتیاد هستند.

برای خنثی سازی باورهای غلط باید کار کنیم چرا زنان آرایشگاه ها را با داروخانه اشتباه بگیرند و با گرفتن داروهای لاغری آمفتامین برای لاغری اقدام کنند. سال گذشته بیشترین آمار مرگ و میر بعد از تلفات راهنمایی و رانندگی استفاده کنندگان از مواد روان گردان و مواد مخدر بودند تا جایی که هر ۸ساعت یک نفر به دلیل سوء مصرف مواد جان خود را از دست داده است و آمار از مرگ ۳هزار نفر در طول سال گذشته خبر می دهد.

جزینی در ادامه گفت: در حال حاضر در مراکز استان ها برنامه های گفتگو محور برای آشنایی مردم با عوارض مواد مخدر داریم و مردم نیاز به آگاه سازی دارند.

وی در ادامه تصریح کرد: باید رسانه ها و رسانه ملی به طور ویژه نقش آگاه سازی بیشتری داشته باشد باید جریان سازی کنیم. حساس کردن خانواده ها در امر مبارزه و پیشگیری بسیار مهم است در حوزه آموزش و پرورش که اعلام می کنیم یک درصد دانش آموزان مصرف کننده اند باید متوجه مصرف و علایم مصرف آن باشند.

جزیینی گفت: ۷۲درصد دانشجویان اعلام کرده اند دانشگاه ها نتوانسته اند اوقات فراغت ما را پر کنند. جوانان ما نیروی تولیدی هستند در حوزه کارگری ما مصرف کننده هستند ۲۱درصد مراکز کارگری ما مصرف کننده هستند که به نظام تولید ضربه جدی وارد می کند.

نظر شما
پربیننده ها