دفاع پرس منتشر کرد؛

فیلم/ خونین شهر؛ از اشغال تا آزادی

سوم خرداد 1361 یکی از بارزترین جلوه‌های نصر الهی و یکی از مهم‌ترین و زیباترین روزهای انقلاب اسلامی ایران می‌باشد. در این روز شهر مقاوم خیز خرمشهر که پس از 35 روز پایداری و مقاومت در 4 آبان 1359 به اشغال دشمن در آمده بود، پس از 578 روز (19 ماه)، بار دیگر توسط رزمندگان اسلام فتح شد و پرچم اسلام بر فراز مسجد جامع و پل تخریب شده خرمشهر به اهتزاز در آمد.
کد خبر: ۸۱۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱ - 22May 2016

فیلم/ خونین شهر؛ از اشغال تا آزادی

به گزارش گروه چندرسانهای دفاع پرس، واقعه افتخارآفرین سوم خرداد متعلق به همه نسلهاست و فرهنگ بسیجی بود که این افتخار را آفرید. ما معتقدیم که در ادامه این راه، همچنان به فرهنگ ارزشمند بسیجی نیازمندیم، با این تفاوت که اگر در آن زمان، از این فرهنگ، توقع تشکیل نیروهای نظامی توانمند و قابل اتکا را داشتیم، امروز از آن، انتظار بسیج کردن مردم برای پیشرفت در عرصههای علمی، نرم افزاری و فنآوری داریم.

فراموش نکنیم که آن روز نیز قدرتهای بزرگ با حمایت از دشمنان ملت ما، پیروزی ما در جبههها را غیر ممکن میدانستند، ولی ما پیروز شدیم و توانستیم استقلال، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود را از گزند تعرض بیگانگان حفظ کنیم. امروز نیز همان قدرتها، پیروزی ما را در صحنههای علمی و فنآوری ناممکن میدانند و برای اثبات باور خود، به انواع تهدیدها، کارشکنیها، سنگ اندازیها و بحران سازیها متوسل میشوند، ولی ما که «فرهنگ بسیج» را تجربه کردهایم، معتقدیم این گونه تلاشهای مذبوحانه در مسیر حرکت ما بازدارنده نخواهد بود و با همان اراده که در جبهه نظامی پیروز شدیم، در جبهه علمی و فرهنگی و فنآوری نیز به مدد دانش و ایمان نیروهای داخلی، به ویژه نسل جوان، به پیروزی خواهیم رسید.

حماسه فتح خرمشهر برگ زرین هشت سال دفاع مقدس است و یادآور مقاومتها جانفشانیها ایثار و شهادت طلبی است و احیاگر غرور ملی و به تعبیر امام خمینی (ره) «فتح خرمشهر فتح خاک نیست، فتح ارزشهای اسلامی است».

{$sepehr_old_video_81797}
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار