معاون سیاسی سپاه:

نفوذ اقتصادی؛ اصلی ترین تهدید و خطر/ هدف از «سپاه هراسی» بر هم نخوردن تعامل با دشمنان است

معاون سیاسی سپاه گفت: سپاه هراسی به این دلیل راه می‌افتد که تعامل با دشمنان بر هم نخورد، زیرا علاوه بر مخالفت سپاه با تعامل با دشمنان، از قبال تعامل که وابستگی ایجاد می‌کند، به منافع مشترک می‌رسیم.
کد خبر: ۸۱۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱ - 11May 2016

نفوذ اقتصادی؛ اصلی ترین تهدید و خطر/ هدف از «سپاه هراسی» بر هم نخوردن تعامل با دشمنان است

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس؛ سردار رسول سنایی راد معاون سیاسی سپاه در جمع کارکنان بانک مهر اقتصاد استان تهران درباره مسائل روز کشور اظهار داشت: اصلی ترین موضوع کشور اقتصاد مقاومتی است زیرا اصلی ترین تهدید و خطر، نفوذ اقتصادی است.

معاون سیاسی سپاه در ادامه افزود: نفوذی که مقام معظم رهبری عنوان میکنند مربوط به پسا برجام است یعنی این نفوذ با نفوذهای قبل از برجام تفاوت دارد زیرا در پسا برجام که دوره افزایش سطح تماس و ارتباط با بیگانگان است، خطر نفوذ بیشتر از قبل احساس میشود و این هم به دلیل آن است که در دوران پسا برجام میخواهیم موضوع تحریم را حل کنیم.

سردار سنایی خاطرنشان کرد: در دوران پسا برجام چنانچه تغییر محاسبات مسئولین و باورهای مردم و خالی کردن نظام از ماهیت دینی و انقلابی صورت گیرد، ایران هم به کشوری مانند پاکستان تبدیل میشود بنابراین تهدید اصلی دیگر کشور مسئله تغییر محاسبات مسئولین و باورهای مردم است چون ماهیت اصلی نظام را هدف قرار داده اند.

وی همچنین اضافه کرد: پس زمانی که به کشوری مانند پاکستان تبدیل شدیم، ظرفیت تبدیل شدن به یک متحد برای آمریکا را هم خواهیم داشت؛ از این دید میتوان گفت که وابستگی بد نیست زیرا از قبال تعامل در دوران وابستگی، به منافع مشترک میرسیم اما برای اینکه این تعامل بر هم نخورد، سپاه هراسی راه می افتد چرا که سپاه مخالف هرگونه تعامل با دشمنان این انقلاب و مردم است. 

معاون سیاسی سپاه با اشاره به تبعات توسعه مدل برجام تصریح کرد: چنانچه برجامهای 2 و 3 و 4 را براساس مدل برجام در مذاکرات هستهای توسعه دهیم، این توسعه، مسائل منطقهای، حقوق بشر و تسلیحات دفاعی کشور را در بر میگیرد؛ بنابراین وقتی سپاه موشکی را تست و شلیک میکند، بعضیها به اصطلاح «کُپ» میکنند و میگویند این چه حرکتی است که برجام را به خطر میاندازد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه آمریکاییها هیچ غلطی نمیتوانند بکنند، گفت: واقعیت این است که برجام نه قبیح است و نه مقدس؛ بلکه متنی است که اگر ما را به هدف برساند خوب است اما اگر تبدیل به تور برای به دام انداختن ما شود، بایستی در آن تجدید نظر صورت گیرد؛ ضمن اینکه عملکرد حریف ما هم تا اینجا نشان داده که برجام دست آوردی برای ما نداشته است.

سردار سنایی سپس با بیان اینکه برای عبور از نفوذ، تدبیر رهبری در عمل و اقدام به اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: آمریکاییها برای نفوذ دنبال یارگیری از جریانی موسوم به میانه رو هستند زیرا در این جریان عدهای سقوط کردند و عدهای هم منحرف شدند.

نظر شما
پربیننده ها