چین سفارت خود را در لیبی بست

دردسرآفرینی تروریست‌های لیبی برای چینی‌ها

چین سفارت خود در لیبی را به علت وخامت اوضاع امنیتی این کشور به طور موقت تعطیل کرد.
کد خبر: ۸۲۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷ - 13May 2016

دردسرآفرینی تروریست‌های لیبی برای چینی‌ها

به گزارش گروه سایر رسانههای دفاع پرس، روزنامه «مردم» ارگان حزب حاکم چین امروز جمعه در گزارشی نوشت که مقام های این کشور مجبور شده اند به دلیل تحولاتی که در لیبی رخ داده، سفارت را موقتا تعطیل کنند.

این نشریه می افزاید: اوضاع در لیبی روز به روز بدتر می شود و دولتمردان چینی تصمیم گرفته اند در شرایط فعلی سفارت بسته بماند.

با تعطیلی سفارت چین در لیبی، مسئولان این کشور شماره تلفن هایی را از طریق برخی تارنماهای چینی در اختیار شهروندان این کشور قرار داده اند تا در صورت لزوم با آن ارتباط برقرار کنند.

از سوی دیگر تارنمای «ویبو» وزارت امور خارجه چین نیز به شهروندان این کشور هشدار داده تا حتی الامکان فعلا از سفر به لیبی خودداری کنند.

با این وصف وزارت خارجه چین خاطر نشان کرده است که چند دیپلمات این کشور در لیبی باقی خواهند ماند تا در شرایط اضطراری بتوان با آنها ارتباط برقرار کرد.

بر اساس گزارش های موجود پیش بینی می شود، سفارت چین در لیبی دستکم تا پایان سال جاری میلادی بسته بماند.

لیبی از سال 2011 میلادی تاکنون و پس از سرنگونی رژیم «معمر قذافی»، با هرج و مرج و جنگ داخلی دست به گریبان است. فقدان قدرت مرکزی سبب شده است تا گروه های شبه نظامی بعضا تروریستی و نیز قبایل مسلح بر نقاط مختلف این کشور مسلط شوند. گروه تروریستی داعش نیز با سوء استفاده از این وضعیت در این کشور فعالیت می کند.

نظر شما
پربیننده ها