حجت‌الاسلام احمدی:

کارشکنی آل‌سعود در اعزام حجاج کشورمان به دلیل شکست‌های این رژیم مقابل ایران است

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس گفت: مقامات سعودی در راه اعزام حجاج ایرانی به سرزمین وحی با فرافکنی، کارشکنی می‌کنند.
کد خبر: ۸۲۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴ - 13May 2016

کارشکنی آل‌سعود در اعزام حجاج کشورمان به دلیل شکست‌های این رژیم مقابل ایران است

به گزارش گروه سایر رسانههای دفاع پرس، حجتالاسلام وحید احمدی رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتوگویی با بیان اینکه جمعبندی کمیسیون امنیتملی و سیاستخارجی مجلس پس از ارائه گزارش سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت درباره اعزام حجاج ایرانی به مراسم حج تمتع سال 95 با توجه به شرایط فعلی این است که ایرانیان به سرزمین وحی اعزام نشوند، گفت: اعضای کمیسیون امنیتملی مجلس بر این اعتقادند تا زمانی که امنیت ایرانیان در حج تامین نشود، اعزام زائران به سرزمین وحی انجام نشود.

وی با بیان اینکه شروط عربستانیها برای اعزام حجاج ایرانی خلاف عزت و کرامت ایرانیان است، ادامه داد: صدور ویزا در کشور ثالث و اعزام حجاج کشورمان با هواپیماهای غیرایرانی به سرزمین وحی از جمله شروطی است که قابل قبول نیست.

عضو کمیسیون امنیتملی و سیاستخارجی مجلس با تاکید بر اینکه شروط عربستانیها برای ایرانیها دیگر چیزی از حج ابراهیمی باقی نمیگذارد، تصریح کرد: به طور مثال یکی از مراسمات ایرانیان در حج مراسم برائت از مشرکین است که خاندان آلسعود تلاش دارد در لوای مذاکرات این مراسم را برای زائران کشورمان محدود کند.

حجتالاسلام احمدی با اشاره به ادعای مقامات سعودی درباره اینکه تیم مذاکرهکننده ایرانی تاکنون صورتجلسهای که میان دو کشور برای اعزام حجاج ایرانی به سرزمین وحی تنظیم شده را امضا نکرده است، گفت: مقامات سعودی با فرافکنی سعی دارند افکارعمومی را منحرف و واقعیتها را وارونه جلوه دهند.

وی افزود: با توجه به شرایطی که خاندان آلسعود در برابر اعزام حجاج ایرانی قرار داده، قطعا صورتجلسهای تنظیم نشده که تیم مذاکرهکننده ایرانی بخواهد آن را امضا کند؛ زمانی تفاهمنامهای تنطیم میشود که بر روی مسئلهای اتفاق نظر وجود داشته باشد.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نهم با اشاره به علل کارشکنیهای عربستان در راه اعزام حجاج ایرانی به مراسم حج تمتع امسال، گفت: با توجه به شکستهای پیدرپی خاندان آلسعود در سیاستهای اتخاذی در منطقه، امروز دولتمردان عربستانی شمشیر را برای ایران از رو بستهاند که به هر طریق ممکن به زعم خود انتقام سختی از عامل این شکستها که جمهوری اسلامی ایران است، بگیرند که باید به آنها گفته شود راه اشتباهی که در پیش گرفتهاند به ضرر آنها خواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار