گلعلی بابایی در گفت و گو با دفاع پرس:

مردم عام آگاهی زیادی درخصوص دفاع مقدس ندارند/ لزوم توجه رسانه ها به آثار دفاع مقدسی

بابایی بیان داشت: مردم عادی آگاهی زیادی در خصوص دفاع مقدس ندارند و بعضا شهدای شاخص دفاع مقدسی که در روزها بارها از اتوبان‌ها و بزرگراه‌هایی که به نامشان است، می‌گذرند شناختی ندارند. این بخش نیز جوانان دانش آموز و دانشجویانی هستند که آن دوران را درک نکرده‌اند.
کد خبر: ۸۲۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳ - 14May 2016

مردم عام آگاهی زیادی درخصوص دفاع مقدس ندارند/ لزوم توجه رسانه ها به آثار دفاع مقدسی

گلعلی بابایی نویسنده و پژوهشگر حوزه دفاع مقدس در گفتوگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس در خصوص مخاطبین کتابهای دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب گفت: نمایشگاه کتاب به مانند دایره المعارف است. هر فرد با سلیقه خودش کتاب میخرد. عدهای به دنبال کتابهای علمی و عدهای به کتابهای تاریخی و دفاع مقدس و ... علاقمند هستند.

وی اضافه کرد: وقتی در سوره مهر که یکی از مراکز فروش کتابهای دفاع مقدس است، مخاطبین صف میکشند نشان از حجم علاقهمندان به این موضوع است.

این پژوهشگر حوزه دفاع مقدس با بیان اینکه مخاطبین کتابهای دفاع مقدس به دو دسته عام و خاص تقسیم میشوند، خاطرنشان کرد: عدهای به صورت اتفاقی با کتابهای دفاع مقدسی مواجه میشوند و مطالعه میکنند که این بخش مخاطبین عام هستند. عدهای نیز به صورت پیگیرانه به کتابهای دفاعی مقدسی رجوع میکنند و گاهی از بنده میپرسند که فلان کتابی که قولش را داده بودید، چه شد؟ که این دسته مخاطبان خاص تلقی میشوند.

بابایی بیان داشت: مردم عادی آگاهی زیادی در خصوص دفاع مقدس ندارند و بعضا شهدای شاخص دفاع مقدسی که در روزها بارها از اتوبانها و بزرگراههایی که به نامشان است، میگذرند شناختی ندارند. این بخش نیز جوانان دانش آموز و دانشجویانی هستند که آن دوران را درک نکردهاند.

وی در پایان تاکید کرد: لازم است رسانهها به خصوص رسانه ملی به معرفی بهتر آثار در حوزه شهدا و دفاع مقدس بپردازد.

نظر شما
پربیننده ها