رئیس شبکه بهداشت و درمان جوین خبرداد؛

وقف زمین مادر دانش ­آموز شهید حسین علیزاده به حوزه سلامت

محمدرضا قزلقارشی گفت: مادر شهید حسین علیزاده،که ساکن روستای حاجی ­آباد حاج صفر جوین است، قطعه زمینی را به ارزش 5 میلیارد ریال وقف حوزه سلامت شهرستان جوین کرد.
کد خبر: ۸۲۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵ - 15May 2016

وقف زمین مادر دانش ­آموز شهید حسین علیزاده به حوزه سلامت

به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، بنا به اعلام محمدرضا قزلقارشی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جوین، مادر شهیدحسین علیزاده که ساکن روستای حاجی ­آباد حاج صفر جوین است با اهداء قطعه زمین سه هزار متری خود، به ارزش پنج میلیارد ریال به شبکه بهداشت ودرمان جوین به جمع خیرین سلامت شهرستان پیوست.

وی ادامه داد: پس از وقف زمین مربوطه شوراء و جمعی از بزرگان روستای حاجی­ آباد حاجی صفر و روستاهای همجوار با عقد تفاهم نامه ­ای متعهد گردیدند تا در اسرع وقت با تأمین حداقل پنجاه درصد هزینه ساخت، یک مرکز بهداشتی درمانی، حوزه سلامت شهرستان را برای دستیابی هر چه سریعتر  به شاخصه­ های توسعه یاری کنند.

شایان ذکر است شهیدحسین علیزاده درسال۱۳۴۶ درروستای کلاته میمری از توابع شهرستان جوین درخانوادهای متدّین و مذهبی متولد شد.

تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در زادگاه خود سپری کرد و دوران دبیرستان را در رشته علوم تجربی در دبیرستان شهید چمران نقاب ادامه داد که با آغاز جنگ تحمیلی به ندای رهبر کبیرانقلاب(ره ) لبیک گفت و قدم به جبهه­ های حق علیه باطل گذاشت.

وی علاقه زیادی به همنشینی با افراد باتجربه ، دنیا دیده داشت. او به خاطر داشتن خلق نیکو جوانان را به خود جذب می کرد. کودکان فامیل وی را الگوی خود می­ دانستند. به گفته یکی از همکلاسی­ هایش درآخرین ماههای زندگی دنیایی او، وقتی مشغول تحصیل در پایه چهارم دبیرستان در مجتمع رزمندگان بود، نیمه شبها پس از خوابیدن همه، اشک ریزان شروع به تلاوت آهسته و زیرلب قرآن می­ کرد.

شهید علیزاده در چندین نوبت به جبهه­ های حق علیه باطل اعزام شد که درآخرین اعزام،در واحد تخریب لشکر ۵ نصر شجاعانه مشغول به خدمت شد. او در تاریخ ۱۳۶۷/۴/۴در جزیره مجنون در حمله شیمیائی دشمن به شهادت رسید که امکان انتقال پیکر مطهرش به عقب وجود نداشت و جزو شهدا مفقودالاثر اعلام شد. در نهایت پیکر پاک و مطهر این شهید در فروردین سال ۱۳۹۳ و پس از گذشت ۲۶ سال از تاریخ شهادت، تفحص، و به زادگاهش بازگشت و به خاک سپرده شد.

نظر شما
پربیننده ها