سردار حاجی‌زاده در دانشگاه امام صادق(ع):

حضور رزمندگان مقاومت مانع از گسترش جنگ به مرزهای ایران شد

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: هرچند ما صدای توپ را در مرزهای کشورمان نمی‌شنویم، اما برادران ما در محور مقاومت مشغول نبرد و دفاع هستند؛ که اگر اینچنین نبود، جنگ به مرزهای ما کشیده می‌شد.
کد خبر: ۸۲۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲ - 16May 2016

حضور رزمندگان مقاومت مانع از گسترش جنگ به مرزهای ایران شد

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، صبح امروز در دومین گردهمایی سراسری مدیریت جهادی که در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، اظهار داشت: در بدو ورود به بحث باید یک سوال پاسخ داده شود. اینکه چرا "مدیریت جهادی؟ آیا ما در حال جنگ هستیم؟ چرا باید به این موضوع پرداخته شود؟"

وی در پاسخ به این سوال گفت: ما درگیر جنگی هستیم و دشمنیِ دشمنان بسیار زیاد است، و نزدیک چهار دهه است که ادامه دارد؛ نوع، شدت و عملکرد دشمن تغییر کرده؛ اما حذف نشده است. همه این تهدیدات کافی است که یک حکومت را سرنگون کند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به وقوع جنگهای در منطقه عنوان کرد: هرچند ما صدای توپ را در مرزهای کشورمان نمیشنویم، اما برادران ما در محور مقاومت مشغول نبرد و دفاع هستند؛ که اگر اینچنین نبود، جنگ به مرزهای ما کشیده میشد.

سردار حاجیزاده تصریح کرد: بهواسطه اقدامات کشورهای مرتجع عربی مثل رژیم سعودی، میزان تهدیدات سال 94 نسبت به سال قبل از آن 7 برابر شده است.

وی در ادامه گفت: ما بیش از شبکههای داخلی، شاهد وجود شبکههای ماهوارهای فارسیزبان معاند هستیم؛ آیا این دشمنی نیست؟ هواپیمای جاسوسی هرمس اسرائیل که توسط سپاه سرنگون شد، از نشانههای دشمنی است. وجود این همه پایگاه نظامی و ماهوارههای جاسوسی برای دشمنی با ماست؛ پس ما درگیر جنگ هستیم و مدیریت ما باید جهادی باشد. نزدیک به 100 درصد مشکلات ما به دلیل عدم وجود مدیریت جهادی است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه بیان کرد: رهبر ما مثل خورشید میتابد و فراتر از تعیین راهبرد عمل میکند. ملت ما هم در جنگ و بعد از آن خوب عمل کردند؛ پس مشکلی در زمینه نیروی انسانی نداریم.

سردار حاجیزاده اظهار داشت: ثروتی به اسم جغرافیای ایران داریم، با استعدادهای فراوان و امنیتی پایدار؛ آنچه متغیر است عنصر مدیریت است و مشکلات ما نیز در این بخش است.

وی تصریح کرد: نیروی جهادی فقط نیروی نظامی نیست و باید مشخصههایی داشته باشد؛ مشخصههایی از قبیل اینکه خدا را بر کدخدا ترجیح دهد، دشمنیِ دشمنان را باور داشته باشد، علم و عقلانیت را کنار هم قرار دهد، قدرت را بهعنوان فرصت تلقی کند، و مقلد رهبر باشد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه یادآور شد: از نمونههای موفق ما جنگ تحمیلی است؛ حدود 30 کشور در مقابل ما قرار گرفته بودند؛ آن روز مدیرانی با روحیه جهادی گام به میدان گذاشته و مشکل را حل کردند. اگر به حساب "دو دو تا چهار تا" و بر اساس موازین شناخته شده عمل میکردیم، امروز مرز ما پشت دروازههای اهواز بود؛ پس کم و کاستیها را با مدیریت جهادی مدیریت کردیم.

سردار حاجیزاده با اشاره به مدیریت جهادی فرماندهان در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در ابتدای جنگ سپاه با دست خالی شروع کرد و در آخر جنگ صاحب تیپ و لشکر شد. توان ارتش هم در ابتدا و پایان جنگ یکسان نبود؛ با تدبیر شهید ستاری دهها هواپیمای مدرن عراق منهدم شد.

وی در ادامه به رفتار متناقض دشمن مبنی بر اعمال تحریم علیه ایران و تلاش همزمان برای انجام مذاکره با کشورمان اشاره و عنوان کرد: امروز بانکها و موسسات ایرانی تحریم هستند؛ اما بحث موشکی که میشود، دشمن از ایران درخواست میکند که با آنها مذاکره کند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تأکید بر لزوم بکارگیری ظرفیتهای داخلی گفت: در بحث سدسازی و تونلسازی چون از قبل کار شده، بومیسازی شده است؛ همچنین گروههای دانشبنیان مهمی همچون "مپنا" و "رویان" و موارد بسیار دیگری در کشور داریم. در مورد موضوع نظامی نیز چون تدابیر رهبری اجرا شده است، موفقتر بودهایم و از نظر توان دفاعی در منطقه مقام اول را داریم. ما امروز دیگر نیازمند وارد کردن تجهیزاتی همچون توپ و تانک نیستیم.

سردار حاجیزاده با بیان اینکه ما نباید به پول متکی باشیم، بلکه باید حرکت کنیم و مشکل پولی هم حل خواهد شد، افزود: سردار شهید طهرانی مقدم یک نمونه در این زمینه است؛ او همه کارها را برای خدا انجام میداد. شهید طهرانیمقدم مردی بصیر و خستگیناپذیر بود و بر اساس علم و عقلانیت عمل میکرد.

وی ادامه داد: این شهید در مقابل مشکلات صبور بود. او میدان رشد را برای نیروهایش فراهم میکرد و نیروهای تحت امرش او را به راحتی نقد میکردند. شهید طهرانیمقدم در نیروهایش ایجاد انگیزه میکرد تا آنها پیشنهادات خود را مطرح کنند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه اضافه کرد: حاج حسن به خانواده و ورزش اهمیت میداد. او آنچنان الگو شده بود که نیروهایش در لباس پوشیدن هم از او تبعیت میکردند.

سردار حاجیزاده در پایان با بیان اینکه اگر همه مدیران و رؤسا خود را در قرارگاه جنگی تصور کنند، پیشرفت حاصل خواهد شد، گفت: مطرح کردن موضوع "دو راهیِ یا ذلت یا سازش با آمریکا" از سوی عدهای در کشور، که رهبر انقلاب نیز به آن اشاره داشتند، یک جنگ روانی است، که باید به آن توجه شود؛ البته بعضیها نیز در این میان دانسته یا نادانسته گل به خودی میزنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار