به یاد سردار بی بدیل سپاه

محمد ناظری؛ چریک مجاهد

اگر در دنیا ، نیروی دلتا را با چارلی بکویث می شناسند، اگر سرویس ویژه هوابرد انگلستان را با دیوید استرلینگ ، گردانهای چترباز فرانسه را با ترنیکویه، سایرت ماتکال اسرائیل را با آوراهام آرنان می شناسند، یگانهای عملیات ویژه سپاه پاسداران خاصه یگان ویژه نیروی دریایی سپاه پاسداران را با نام محمد ناظری می شناسند.
کد خبر: ۸۲۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹ - 16May 2016

محمد ناظری؛ چریک مجاهد

گروه حماسه و جهاد دفاع پرس - علی عبدی. اگر در دنیا ، نیروی دلتا را با چارلی بکویث می شناسند، اگر سرویس ویژه هوابرد انگلستان را با دیوید استرلینگ ، گردانهای چترباز فرانسه را با ترنیکویه، سایرت ماتکال اسرائیل را با آوراهام آرنان می شناسند، یگانهای عملیات ویژه سپاه پاسداران خاصه یگان ویژه نیروی دریایی سپاه پاسداران را با نام محمد ناظری می شناسند.

محمد ناظری اگرچه فرمانده ای بود در رده بزرگترین و نام آورترین فرماندهان نیروهای ویژه، اما مهم ترین حسن و وجه شناسه او این نبود. محمد ناظری پیش از آنکه یک فرمانده نیروهای ویژه در طراز جهانی باشد، مجاهدی بود در طراز مجاهدان راه حق و عدالت. مجاهدی که هیچگاه از مبارزه و جهاد خسته نشد و نبرید و کنج عزلت و گوشه نقد و غرولند و منفی بافی برنگزید. در هر حال و هر احوالی آماده بود و پابه رکاب که اسب نفسش را زین کرده بود و افسار اسب جسمش در دست روح و جانش بود و این روحش بود که جانش را از پی خود می برد.

نیروهای ویژه در دنیای امروز حکم گلادیاتورهای روم باستان را دارد. نیروهایی که اموزش می بینند که چگونه بیشتر و بهتر بکشند تا رضایت سیستم های سیاسی خود را بیشتر جلب کنند. از این روست که در درون این نیروها هرچه جانی تر و آدمکش تر ، ویژه تر و برجسته تر . پس جای تعجب نیست که کماندوهای آمریکایی و انگلیسی و اسرائیلی به جانیان و آدمکشان شبیه ترند . جانیانی که خون زنان و کودکان و سالخوردگان از دستانشان می چکد و هنر عملیات ویژ شان را در ضعیف کشی هایشان نشان می دهند.

بی دلیل نیست که چکمه پوشان اسرائیلی در جهان به کودک کشی معروفند و بزرگترین عملیات هایشان با کشتن کودکان و طفلان بی گناه و معصوم قرینه است. از کشتار دیریاسین در آوریل 1948 تا فاجعه قانا و موشک باران آمبولانس حامل کودکان توسط آپاچی های اسرائیلی در آوریل 1996 در جنگ 16 روزه  و کشتار کودکان قانا در جنگ 33 روزه در 2006 مؤید این معناست.

روزگاری بود که فرزندان انقلاب به دنبال الگو و مکتبی نو در مبارزه های انقلابی و چریکی با مختصات پارادایمیک انقلاب اسلامی می گشتند و الگوهای دهه های 1350 و 1360 خاصه در دوران جنگ تحمیلی، یکسر الگوهای چپ مارکسیستی چون چه گوارا بودند و در مقابل نیروهای کماندویی جهان سرمایه داری که به نام ضدتروریسم در پی سرکوب جنبش های رهایی بخش بودند.

تا پیش از انقلاب اسلامی، بزرگترین چریکهای جهان به گروههای چپ مارکسیستی و فلسطینی تعلق داشتند و در مقابل هم فرماندهان نیروهای ویژه ی غرب چون بنیانگذار S.A.Sیعنی دیوید استرلینگ در انگلیس- چارلی بکویس، بنیانگذار نیرویویژه دلتا (که عملیاتشان را در خاک ایران و ماجرای طبس شاهد بودیم) و آوراهام آرنان در رژیم صهیونیستی.

 محمد ناظری که خود درس آموز کلاه سبزهای ایران بود در معارک جهاد و شهادت انقلاب اسلامی به مقام استادی مؤلف رسید و مکتب چریکی و عملیات ویژه انقلاب اسلامی را پایه گذاری کرد. حاج محمد یکی از پایه گذاران تیپ ویژه هوابرد سپاه در سال 1364 به همراه شهید «شه پریان» بود و مسئولیت آموزش این تیپ را عهده دار بود. مکتب عملیات ویژه انقلاب اسلامی از درون این تیپ به همراه نیروهای زبده آن زاده شد. شهید محمد ناظری در ۲۰ سال گذشته مسئولیتهای ذیل را برعهده داشت:

آموزش واحدهای ویژه نیروی دریایی

نیروهای ویژه نیروی زمینی

نیروهای ویژه نیروی قدس

نیروهای ویژه نیروی مقاومت -در قالب امنیت پرواز و واحدهای حفاظت شخصیتهای طراز اول-

نیروهای ویژه نیروی انتظامی

واحد ویژه ضدتروریسم نوپو

او تمام واحدهای ویژه دیگر را به صورت مستقیم یا غیرمستقیم آموزش میداد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار