معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری:

سهم ۸۸درصدی نیروی انتظامی در کشفیات مواد مخدر

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری از کشف ۸۸درصد مواد مخدر مکشوفه در سال ۹۴توسط نیروی انتظامی خبر داد.
کد خبر: ۸۲۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶ - 16May 2016

سهم ۸۸درصدی نیروی انتظامی در کشفیات مواد مخدر

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس،اسد الله هادی نژاد گفت: در امر مبارزه با مواد مخدر پس از امکان سنجی استان ها برنامه های جامع با توجه به شرایط هر منطقه تنظیم، اجرایی و عملیاتی می شود.

وی با اشاره به وجود یک و نیم میلیون معتاد در سطح کشور گفت: این تعداد افراد معتاد هر سال بالغ بر پنج میلیارد تومان هزینه را به جامعه تحمیل می کنند.

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری با اشاره به اینکه پدیده مواد مخدر به عنوان اولین مشکل و آسیب زاترین معضل اجتماعی شناخته شده است، افزود: همه دستگاه ها موظف شده اند که با توجه به امکانات و ظرفیت های خود با این پدیده مقابله کنند.

افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان با حضور کشور های بیگانه

هادی نژاد با اشاره به اینکه کشور افغانستان بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر در سطح جهان است، گفت: حضور کشورهای بیگانه در خاک افغانستان باعث کاهش میزان کشت و تولید مواد مخدر نشده و تولید مواد مخدر در این کشور از سال ۲۰۰۱که ۲۰۰تن بوده در سال ۲۰۱۴به بیش از ۶هزار و ۴۰۰تن رسیده است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری در ادامه تصریح کرد:با اقدامات جمهوری اسلامی ایران در تشدید فعالیت ها در مناطق مرزی، حدود ۳۰الی ۳۵درصد حجم مواد مخدر به سمت مرزهای ما در استان های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان می آید و موانع ایجاد شده در مرز ها، باعث سوق حمل مواد مخدر به سمت دریا شده که در آن بخش هم اقدامات خود را تشدید کرده ایم.

در بخش داخلی، اولویت اصلی مبارزه با خرده فروشان است

وی با اشاره به اینکه در بخش داخلی کشور در موضوع مواد مخدر،اولویت اصلی مبارزه با خرده فروشان است، اظهار داشت: آمارها نشان می دهد که بیشترین وقوع جرایم از جمله سرقت ها و ناهنجاری های اجتماعی در این حوزه اتفاق می افتد و اقدامات دستگاه های مرتبط در این حوزه در سال جاری تشدید خواهد شد و ما تلاش می کنیم تا پایان سال مکانی به نام پاتق خیابانی و معتادان متجاهر نداشته باشیم.

 سهم ۸۸درصدی نیروی انتظامی در  کشفیات مواد مخدر

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۴بالغ بر ۶۱۷تن انواع مواد مخدر در سطح کشور کشف شده تصریح کرد: میزان کشفیات در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۲درصد رشد داشته و بالغ بر ۸۸درصد از این کشفیات توسط نیروی انتظامی در سطح کشور کشف شده است.

وی در خصوص حمایت های اجتماعی از آسیب دیدگان مواد مخدر گفت:با راه اندازی مرکز ماده ۱۵و ماده ۱۶در سطح کشور به طور سالانه ۶۵۰هزار معتاد، مورد بازپروری قرار می گیرند که این مرکز در سطح استان ها راه اندازی شده است.

استفاده از داروهای غیرمجاز لاغری حاوی مواد روانگردان یکی از دلایل افزایش تعداد معتادان زن

هادی نژاد با اشاره به افزایش میزان اعتیاد در بین زنان گفت:یکی از دلایل مهم این افزایش، استفاده خانم ها از داروهای غیر مجاز لاغری ،زیبایی ، آرایشی و بهداشتی است که حاوی مواد روانگردان هستند.

وی با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان رتبه اول در مقابله با مواد مخدر را با افزایش ۳۵درصد کشف مواد افیونی کسب کرده است،تصریح کرد:با توجه به اهمیت و شرایط استراتژیک استان سیستان و بلوچستان،این استان اولویت اول برای اختصاص امکانات برای مقابله با مواد مخدر است و با توجه به اینکه سطح توان نسبت به تهدید، در این استان کم می باشد،در مرکز مصمم هستیم که توان دستگاه های مرتبط با مبارزه مواد مخدر را از طریق تقویت ساختارها و افزایش امکانات و اعتبارات و فناوری ها بالا ببریم.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به افزایش ۳۵درصدی کشفیات مواد مخدر استان در سال ۹۴گفت: طی دو سال گذشته با تقویت رویکرد آفندی در مأموریت ها، اقدامات عملیاتی خود را گسترش داده و در ابتدای سال ۹۵نیز با حفظ روند صعودی در امر مبارزه با مواد مخدر با کشف ۲۱تن موادافیونی و افزایش ۵۰درصدی همچنان در رتبه اول استان های کشور قرار داریم.

سردار حسین رحیمی در ادامه اظهار داشت: ما باور و اعتقاد داریم که با تمرکز بر مبارزه با مواد مخدر در استان سیستان و بلوچستان و نگاه ویژه به این منطقه و تقویت کمیته های مقابله، می توانیم اقدامات و گام های اثر بخشی را در این حوزه برداریم.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه یک عزم جدی و باور قوی برای مبارزه با مواد مخدر در این استان ایجاد شده است،تصریح کرد:مطمئن هستیم که با این روند صعودی که در حال طی کردن آن هستیم در سال ۹۵شتاب بهتری را خواهیم گرفت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار