عملیات آزادسازی شهر مرزی الرطبه در الانبار آغاز شد

فرماندهی عملیات «الجزیره و بادیه» در استان الانبار از شروع عملیات گسترده برای آزادسازی شهر مرزی «الرطبه» و حومه آن در 310 کیلومتری غرب شهر «الرمادی» مرکز این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۲۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸ - 16May 2016

عملیات آزادسازی شهر مرزی الرطبه در الانبار آغاز شد

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، سرلشکر «علی ابراهیم دبعون» امروز گفت: عملیات آزادسازی الرطبه و حومه آن از تصرف گروه تروریستی داعش از سه محور غربی، شرقی و جنوبی بامداد امروز آغاز شده است.

وی در اظهاراتی که در رسانههای عراق منتشر شد، افزود: نیروهای لشکر هفتم ارتش عراق، تشکیلات مردمی «الحشد الشعبی»، نیروهای عشایری استان الانبار، یگان مبارزه با تروریسم، نیروهای پلیس مرکزی به علاوه بالگردهای ارتش و نیروهای هوایی عراق و ائتلاف بینالمللی در این عملیات مشارکت دارند.

شهر الرطبه که در دل صحرای الانبار در نزدیکی مرزهای کشور اردن واقع شده، بعد از سقوط موصل مرکز استان نینوا در 19 خرداد 93 به تصرف گروه تروریستی داعش درآمد.

برخی منابع هدف از عملیاتهای اخیر نیروهای عراقی در غرب و شمال غربی شهر رمادی را قطع کامل امداد رسانی به عناصر تروریستی داعش در فلوجه و موصل می دانند.

نیروهای مردمی معروف به «الحشد الشعبی» پیشتر در مناطق شمالی فلوجه، خطوط امداد رسانی به عناصر تروریستی داعش را در این شهر قطع کرده بودند.

با آزادسازی شهرستان الرطبه بخش زیادی از بیابان های الانبار تحت کنترل نیروهای عراقی درخواهد آمد.

نظر شما
پربیننده ها