دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

کناره‌گیری هیئت وابسته به هادی از دور مذاکرات صلح در کویت/ درگیری در یمن ادامه دارد

همزمان با کناره‌ گیری هیئت وابسته به ریاض از ادامه مذاکرات صلح یمن در کویت، عناصر وابسته به رژیم سعودی نیز در راستای همسویی با این هیئت مناطق مختلفی از استان‌های یمن را هدف حملات گسترده توپخانه‌ای قرار می‌دهند.
کد خبر: ۸۲۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹ - 17May 2016

کناره‌گیری هیئت وابسته به هادی از دور مذاکرات صلح در کویت/ درگیری در یمن ادامه دارد

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، وزارت دفاع یمن اعلام کرد که نیروهای طرفدار «عبد ربه منصور هادی» با حمایت نیروهای ائتلاف سعودی، مناطق «مبدعه» و «بنی بارق» و «ملح» را در ناحیه نهم شمال شرق صنعا هدف حملات خمپارهای قرار دادند.

یک منبع نظامی در استان جوف به المیادین گفت: نیروهای وابسته به عبدربه منصور هادی بخش المتون را در این استان با چندین خمپاره هدف قرار دادند.

خبر دیگر اینکه در استان مارب، تعز و الحدیده پرواز جنگندههای ائتلاف سعودی بعد از هدف قرار دادن عبد ربه منصور هادی به مواضع ارتش و کمیتههای مردمی در آسمان این استان همچنان ادامه دارد.

نیروهای عبد ربه منصور هادی مواضع ارتش و کمیتههای مردمی یمن را نیز در بخش «مریس» شمال استان ضالع هدف قرار دادند.

حملات هوایی جنگندههای ائتلاف سعودی به مناطق مسکونی و مردم بی دفاع یمن برای چهاردهمین ماه متوالی ادامه دارد که در این مدت بیش از 7 هزار یمنی شهید و هزاران تَن دیگر مجروح شدهاند.

تحولات سیاسی در خصوص حل بحران یمن، نشست صلح از 21 ماه گذشته (آوریل) میان هیئت ریاض و هیئت انصارالله و کنگره مردمی در کویت آغاز شده اما تاکنون به نتیجه مشخصی نرسیده؛ هیئت ریاض، هیئت انصار الله و کنگره مردمی را به کارشکنی در مسیر گفتوگوها متهم کرده است.

بر اساس گزارش رسانه نزدیک به هیئت ریاض، این هیئت که به «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن وابسته است از گفتوگوهای صلح یمن کنارهگیری کرده است.

این درحالی است که پیشتر «اسماعیل ولد الشیخ» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن از ادامه گفتوگوها برای یافتن بهترین راهحل سیاسی بحران یمن خبر داده و اعلام کرده بود که زمینه مناسب برای حل بحران یمن به وجود آمده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار