تحولات عراق؛

«الرطبه» کاملا آزادسازی شد/ درخواست العبادی برای پیگرد عاملان انفجارهای بغداد

آزادی کامل «الرطبه» در غرب الانبار و درخواست حیدر العبادی از نیروهای امنیتی و وزارت کشور برای پیگرد گروه‌های تروریستی مسئول انفجارهای بغداد از مهمترین اخبار عراق است.
کد خبر: ۸۳۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴ - 18May 2016

«الرطبه» کاملا آزادسازی شد/ درخواست العبادی برای پیگرد عاملان انفجارهای بغداد

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از شبکه سومریه، «هادی رزیج» فرمانده پلیس استان الانبار عراق روز سه شنبه از آزادی کامل منطقه «الرطبه» در غرب این استان از سیطره گروه تروریستی داعش خبر داد. وی همچنین اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق پرچم این کشور را بر بالای یکی از ساختمانهای این منطقه برافراشتند.

رزیج اظهار داشت که نیروهای امنیتی توانستند شهر الرطبه در 130 کیلومتری غرب الرمادی را به صورت کامل از لوث گروه تروریستی داعش آزاد نموده و پرچم عراق را بر بالای یکی از ساختمانهای آن نصب نمایند.

وی همچنین از استقرار نیروهای امنیتی در محلات و مناطق مختلف شهر الرطبه خبر داد. در همین حال شورای استان الانبار با تبریک آزادی منطقه الرطبه از لوث داعش، فرماندهی عملیات مشترک عراق را به آغاز عملیات آزادسازی فلوجه فراخواند.

از سوی دیگر «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق از نیروهای امنیتی این کشور که توانستند وارد شهر الرطبه در غرب الانبار شوند تمجید کرد. دفتر العبادی در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی توانستند طعم خواری و حقارت را به تروریستها بچشانند.

نخست وزیر عراق همچنین از فرماندهی عملیات مشترک و وزارت کشور عراق خواست تلاشهای خود برای شناسایی گروه های تروریستی مسئول انفجارهای بغداد را که روز سه شنبه ده ها کشته و زخمی برجای گذاشت افزایش دهند. وی همچنین از گروه های سیاسی خواست تا اختلافات را کنار گذاشته و راه را بر روی گروه های تروریستی ببندند.

حیدر العبادی همچنین وعده داد که عاملان انفجارهای تروریستی روز سه شنبه در بغداد را که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها نفر شد مورد تعقیب و پیگرد قرار دهد. وی همچنین انجام تغییرات در ساختار اطلاعاتی حفاظت از شهرها را خواستار شد.

از سوی دیگر سازمان ملل متحد به شدت انفجارهای تروریستی روز سه شنبه در شهرک صدر و منطقه الرشید بغداد را محکوم کرد. «یان کوبیش» نماینده ویژه سازمان ملل در عراق طی بیانیه ای سلسله انفجارهای تروریستی روز سه شنبه در بغداد را که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها نفر از جمله زنان و کودکان شد، محکوم نمود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار