مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان کرمان:

فتح خرمشهر یکی از نقاط عطف تاریخ دفاع مقدس است

محمدمهدی ابوالحسنی در نشست خبری به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: فتح خرمشهر یکی از نقاط عطف تاریخ دفاع مقدس است.
کد خبر: ۸۳۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶ - 18May 2016

فتح خرمشهر  یکی از نقاط عطف تاریخ دفاع مقدس است

به گزارش دفاع پرس از کرمان، محمدمهدی ابوالحسنی صبح امروز در نشست خبری به مناسب سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهرگفت: سوم خردادماه یکی از نقاط عطف تاریخ دفاع مقدس است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ادامه داد: مظهر پیروزی رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس آزادسازی خرمشهر است که 6 هزار کیلومترمربع از سرزمین ما در اشغال نیروهای بعثی بود که بیش از 2 هزار کیلومترمربع آن تا مرزها، توسط 3 هزار رزمنده کرمانی آزاد شد و نزدیک یک هزار شهید و زخمی در این عملیات تقدیم اسلام کردیم.

ابوالحسنی تصریح کرد: امسال در استان کرمان مانند هر ساله ستاد گرامیداشت سوم خرداد تشکیل و در این ستاد برنامههای متنوعی در این روز در سراسر استان کرمان برگزار میشود.

وی ادامه داد : در روز سوم خرداد ماه از 20 عنوان کتاب دفاع مقدس که 9 عنوان آن در حوزه کودک است و همچنین از دو کتاب به عنوان نقش استان کرمان در دو عملیات بیتالمقدس و فتحالمبین رونمایی میشود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: یکی دیگر از برنامههای سالروز آزادسازی خرمشهر در روز سوم خرداد ماه اجرای تفاهمنامه طرح تدوین نقش پنج اداره استان کرمان در دفاع مقدس، شروع طرح تدوین دایرةالمعارف دفاع مقدس استان کرمان که به نظر میرسد این پروژه 10 سال طول میکشد و این طرح در شورای اداری استان کرمان کلید میخورد.

ابوالحسنی خاطرنشان کرد: حرکت نمادین و پیادهروی نیروهای انتظامی و نظامی، راهاندازی سایت ادبیات پایداری و رونمایی از پوستر ششمین کنگره ادبیات پایداری، برگزاری نخستین نشست تخصصی کتابخوانی دفاع مقدس ویژه آزادسازی خرمشهر در چهار خرداد ماه از جمله برنامههای این مناسبت است.

وی ادامه داد: افتتاح کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در رحیمآباد در چهارم خرداد ماه و اجرای نمایش خیابانی از جمله برنامههایی هستند که به مناسب آزادسازی خرمشهر برگزار میشود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در پایان با اشاره به طرح معاوضه کتاب در ایام سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: در این طرح افرادی که کتابهای قدیمی از سال 57 تا 75 دارند، میتوانند آنها را با کتابهای چاپ جدید تعویض کنند.

نظر شما
پربیننده ها