با حضور سردار نجاتی برگزار شد؛

آیین نکوداشت ایثارگران دانشگاه فردوسی مشهد

طی مراسمی با حضور سردار نداف، مسئول فرهنگی قرارگاه انصار نیروی قدس سپاه و سردار نجاتی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی، آیین نکوداشت ایثارگران دانشگاه فردوسی در سالن همایش‌های دکتر رحیمی زاده دانشکده علوم برگزار شد.
کد خبر: ۸۳۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹ - 18May 2016

آیین نکوداشت ایثارگران دانشگاه فردوسی مشهد

به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، آئین تجلیل و نکوداشت ایثارگران دانشگاه فردوسی مشهد در سالن همایشهای دکتر رحیمی ­زاده دانشکده علوم این دانشگاه برگزار شد.

در این نشست که اعضای هیئت علمی و کارکنان ایثارگر دانشگاه فردوسی مشهد حضور داشتند سردار نداف، مسئول فرهنگی قرارگاه انصار نیروی قدس سپاه در خصوص تحولات منطقه خاورمیانه مطالبی را برای حاضران بیان کرد.

در ادامه سردار نجاتی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و فرارسیدن سالروز میلاد حضرت مهدی(عج) اظهار داشت: خراسان در سال­های دفاع مقدس در دفاع از آرمان­ ها و ارزشهای انقلاب اسلامی خوش درخشید و شما ایثارگران دانشگاه که بخشی از سرمایه­ های این خطه از کشورمان هستید در روزگاری که این مرز و بوم نیاز به جانفشانی داشت دفاع از کیان اسلامی را بر هر کاری ترجیح دادید و به جبهه ­های حق علیه باطل شتافتید.

وی افزود: اگر حوادث و رخدادهای دفاع مقدس که ملت ما را از این آزمایش سربلند بیرون آورد به نسل امروز منتقل شود قطعاً تأثیر خودش را بر جوانان کشورمان خواهد گذاشت.

این فرمانده دفاع مقدس با اشاره به اینکه دفاع مقدس می تواند تاریخ کشورمان را تغذیه کند گفت: اگر جوانان ما با معارف دفاع مقدس آشنا شوند کشور بیمه خواهد شد و استقلال کشور حفظ شده و شاهد پیشرفت ایران اسلامی در تمامی حوزه­ ها خواهیم بود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس متذکر شد: اگر دانشجویان با فرهنگ دفاع مقدس آشنا شوند و به این باور برسند که با تکیه بر توان داخلی و با بهره­ گیری از توانمندی­های بومی می ­توانند در جنگی که هنوز ادامه دارد شرکت کنند و در مقابل دشمن بایستند و او را زمین­ گیر کنند و کشور را حفظ کرده و آن را پیشرفت و توسعه برسانند عزم و جزم خود را بکار می­ بندند تا جهادی الهی داشته باشند.

سردار نجاتی در پایان با بیان خاطراتی از همرزمان شهیدش، دفاع مقدس را گنجی خواند که از آن درست استفاده نشده است و از دانشگاهیان خواست با ترویج فرهنگ دفاع مقدس، در هدایت و نجات جامعه تلاش کنند.

در ابتدای این مراسم دکتر کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد نیز ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، ابراز داشت: تاریخ مستند ایثارگران میراث گرانقدری برای کشور است که امیدواریم بتوانیم از این ثروت، به خوبی حفاظت و پاسداری کنیم.

وی افزود: 115 نفر از 820 عضو هیأت علمی دانشگاه و بیش از 300 نفر از مجموع 1000 کارمند دانشگاه ایثارگر هستند. در هر بخشی از دانشگاه که یکی از این ایثارگران حضور دارند آن قسمت بیمه می­ شود و خیالمان راحت است که در آن بخش روندکارها به خوبی پیش می­ رود.

وی همچنین به آمار قابل توجه تولیدات علمی اعضای هیأت علمی ایثارگر که 14 درصد کل اعضای هیأت علمی را تشکیل می­ دهند اشاره کرد و یادآور شد: 24 درصد اختراعات و پتنت­ هایی که در دانشگاه ثبت شده، 30 درصد کتاب­ هایی که در دانشگاه تألیف یا ترجمه شده، 30 درصد از طرح­ های کاربردی ارائه شده و 20 درصد مقالات چاپ شده دانشگاه توسط اعضای هیأت علمی ایثارگر انجام شده است.

دکتر کافی حضور فرهنگی و ارزشی ایثارگران را بسیار مهم و فرصت مغتنمی برای دانشگاه دانست و صبر متانت آنان را در انجام وظیفه، ارزشی برشمرد که قابل اندازه ­گیری نیست.

وی با بیان این نکته که تلاش شده است تا حداقل حقوقی که در قبال ایثارگران برای دانشگاه وجود دارد، رعایت شود، اعمال ضریب ایثارگری را از اقدامات انجام شده در این راستا عنوان کرد.

اجرای سرود و برپایی نمایشگاه کتاب، از دیگر برنامه های این مراسم بود.

نظر شما
پربیننده ها