سردار کارگر در جمع مدیران کل بنیاد منطقه شمال کشور در مازندران:

پیروزی مردم عراق و سوریه از مدل «اسلامی ایرانی» الهام گرفته‌ شده‌است/ تفکر بسیجی یکی از ثمرات دفاع مقدس است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه امروز دنیا از مدل اسلامی ایرانی ما جواب گرفت، گفت: پیروزی مردم عراق و سوریه با الهام گیری از این مدل بوده است.
کد خبر: ۸۳۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳ - 18May 2016

پیروزی مردم عراق و سوریه از مدل «اسلامی ایرانی» الهام گرفته‌ شده‌است/ تفکر بسیجی یکی از ثمرات دفاع مقدس است

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از مازندران، سردار دکتر بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در جمع معاونین و مدیران کل حفظ آثار استانهای البرز، تهران، گیلان و گلستان در مازندران، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان و با ابراز خرسندی از حضور در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران، از سردار عبدالله ملکی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران، تقدیر و اظهار داشت: حرکت انسان با نیت خالص در راه شهدا و جهاد فیسبیل الله یکی از راه های موفقیت است.

وی با بیان اینکه در انتقال حماسههای کربلا و قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) چه اتفاقاتی حادث شد تا کسانی بیایند برای ما تصویر بکشند، افزود: ما هم در کربلای ایران که دفاع مقدس است تأخیر داشتهایم و هم در حفظ آثار و نشر ارزشهای آن تأخیر داشتهایم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در بخشی از سخنان خود به ضرورت ساخت مرکز فرهنگی اشاره کرد و افزود: تأکید بنده بر هر چه زودتر ساخته شدن مرکز فرهنگی دفاع مقدس است که زودتر بهره برداری شود.

سردار کارگر با بیان اینکه استان مازندران مستحق مرکز فرهنگی دفاع مقدس است، یادآور شد: استان مازندران از جمله استانهایی است که با تقدیم قریب 10500 شهید در دفاع مقدس، هنوز روحیه شهادت طلبی در این استان ادامه دارد که نمونهاش شهادت 13 تن از عزیزان تان در سوریه است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با بیان اینکه در ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس باید عین دفاع مقدس عمل کنیم، اظهار کرد: رزمندگان ما در دفاع مقدس با دست خالی و بدون امکانات کار نشد را شد کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه در ابتدای دفاع مقدس وضعیت کشور ما وضعیت مناسبی نبود و حتی محتاج سیم خاردار از خارج کشور بودیم، تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی در اوج قدرت و اقتدار است و کسی نمیتواند به جمهوری اسلامی چپ نگاه کند و علتش اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی است که بازدارنده است.

سردار کارگر لازمه موفقیت امروز را در این دانست که باید عین رزمندگان دفاع مقدس عمل کنیم و تأکید کرد: ما در دفاع مقدس مثل خودمان جنگیدیم، یعنی ما دفاع مان اسلامی ایرانی بود ما این طور توانستیم موفق بشویم و تبدیل به مدل شدیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با بیان اینکه امروز دنیا از این مدل اسلامی ایرانی ما جواب گرفت، ادامه داد: پیروزی مردم عراق و سوریه با الهام گیری از این مدل بود.

سردار کارگر خاطرنشان کرد: ما رزمنده به سوریه نمیفرستیم که بخواهد از سوریه دفاع کند، سوریه خودش به اندازه کافی نیرو دارد، آنها میروند تا فرهنگ ما را صادر کنند.

وی افزود: یکی از ثمرات دفاع مقدس روحیه و تفکر بسیجی است و هرجا روحیه و تفکر بسیجی باشد پیروزیم.

سردار کارگر در ادامه افزود: در راه شهدا قدم بردارید تا کمک تان کنند چرا که شهدا امام زادگان عشقند و روح پاک بر جو این کشور حاکم است اگر در این راه اگر حرکت کنید موفق خواهید شد.

وی راه جهاد فی سبیلالله را نورانی دانست و افزود: مرکز فرهنگی را باید طوری درست کنیم که نقطهای از بهشت باشد و اگر کسی از مردم برای بازدید آمد احساس کند که در بهشت است چون روح شهدا در آن است.

سردار کارگر بیان کرد: اگرچه ما همه از خودگذشتگیهای رزمندگان اسلام را نمیتوانیم در مرکز فرهنگی نشان بدهیم اما میتوانیم یک تصویر کوچکی از آن همه رشادتها را نشان بدهیم و به مردم بگوییم بچههای شما چه حماسهای خلق کردند.

وی با بیان اینکه مراکز فرهنگی ما در سراسر کشور باید نورانی و قطعه ای از بهشت باشد، افزود: همه کسانی که در این مرکز فعالیت میکنند باید کارشان با وضو و قربه الی الله  باشد تا موفق شوند.

سردار کارگر در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه در بنیاد حفظ آثار هر قدمی برداشتیم اگر در آن قدم عقل، علم و اراده، تقوا، اخلاص و نیتی که دارید، بود، موفق خواهید شد.

سردار کارگر استان مازندران یک استان ثروتمند دانست و گفت: مردم از ثروتهای این استان هستند و این  مبلغ 13 میلیونی که از طرف مردم به حساب باغ موزه واریز شد، برکت وعده خداست و هر کس هرچقدر که توانست کار کند. بابش که باز شد باب بسیار خوبی است.

وی در بخش دیگر سخنان خود بر استفاده از مشارکت های مردمی در ساخت پروژه های باغ موزه تأکید کرد و گفت: کار را به دست مردم و کسانی بدهید که بیایند در ساخت پروژه ها مشارکت داشته باشند و اشکالی ندارد اگر بخواهند به اسم خودشان هم ساخته بشود.

وی مرکز فرهنگی را یکی از کارهای اداره کل حفظ آثار دانست و بیان کرد: یک کار اساسی مرکز فرهنگی فندانسیون کار است پایگاه های اصلی این اداره کل در مرکز فرهنگی شکل می گیرد.

سردار کارگر ادر ادامه فزود: پس از ساخت ساختمان فیزیکی مرکز فرهنگی، نوبت به نشر ارزش هاست و مرکز فرهنگی باید مرکزی برای فرزندان رزمندگان، خانوادههای شهدا و عموم مردم شود.

سردار کارگر با ابراز نگرانی نسبت به از بین رفتن خیلی از آثار دفاع مقدس به خاطر نبود همین مراکز فرهنگی، تصریح کرد: اگر این مرکز فرهنگی درست شود جای مطمئنی برای حفظ آثار رزمندگان خواهد شد.

سردار کارگر با بیان اینکه بیش از 70 درصد کارهای ساختمان مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران انجام شده است، تصریح کرد: امیدواریم مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران در سال 96 در سه فاز؛ در سوم خرداد، در هفته دفاع مقدس و همزمان با عملیات کربلای 5  در 19 دیماه به بهره برداری کامل برسد.

وی با بیان اینکه هیچ کس بیشتر از خود شما دلش برای مرکز فرهنگی نخواهد سوخت، گفت: هر روزی که در افتتاح این مرکز فرهنگی تأخیر بیندازید ضرر می کنید.

سردار کارگر با استقبال از ابتکار اداره کل حفظ آثار مازندران در ایجاد دفاتر حفظ آثار در سطح 22 شهر، گفت: این اقدام ابتکار خوبی است که در سطح شهرستانها نیز از وجود پیشکسوتان دفاع مقدس استفاده میشود.

وی با بیان اینکه هر چقدر ظرفیت در دفاع مقدس ایجاد کنید قابلیت در مردم وجود دارد، گفت: سال گذشته 5 و نیم میلیون نفر در قالب کاروان راهیان نور از مناطق عملیاتی بازدید داشتند که 80 درصدشان جوانهایی بین 15 تا 30 و 70 درصدشان از کسانی بودند که برای بار اول رفتند.

گفتنی است؛ در ابتدای این نشست سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران ضمن ارائه گزارش عملکرد اداره کل حفظ آثار مازندران با اشاره به اینکه مازندران در زمان جنگ ده یگان معین بود و یکی از آن یگانها لشکر 25 کربلا بود، گفت: مازندران در کنار سپاه مریوان، سیستان و بلوچستان، تیپ ظفر، تیپ جوادالائمه و سایر یگانها میزبان آوارگان جنگی در پلاژهای شمال کشور بود.

وی با اشاره به اینکه مازندران در کنار گیلان و گلستان سه و چهار سال درگیر جنگ جنگل بود، افزود: با همه این مشکلات و گرفتاریها مازندران در زمان جنگ در سال 61- 62 سوسنگرد را ساخت.

سردار ملکی افزود: در حال حاضر هم در استان مازندران ظرفیتهای خوبی وجود دارد و حمایتهای ویژهای هم که هست برابر برنامههای ابلاغی بنیاد حفظ آثار کشور همه را اجرایی میکنیم بیشتر از آنچه که به ما ابلاغ میشه کار اساسی داریم پیگیری میکنیم.

وی بحث مرکز فرهنگی را از دغدغههای مهم  این اداره کل دانست و گفت: در این فرایند همه همکاران تلاش می کنیم.

سردار ملکی ادامه داد: در این روند ما در سال 94 از کشور و برنامههای استانی و شهر ساری 480 جلسه برای پیگیری کار داشتیم. نمونه اش جلسه شورای هماهنگی بنیاد بود که واقعا تاثیر گذار بود که 4 تا جلسه داشتیم و هر 4 تا جلسه را خود استاندار شرکت داشت که مصوباتش در حال پیگیری است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه استان مازندران در بحث شهدای مدافع حرم بیشترین شهید را تقدیم کرد، گفت: استان مازندران با تقدیم  قریب به 10500 شهید ششمین استان کشور در بحث شهداست.

وی در بحث ستاد تدوین گفت: برای ما 20 سرفصل مشخص شد که در این 20 سرفصل در یک دوره 2 الی 5 ساله ما بالای 100 تا 150 تا کتاب فاخر کارنامهای قرار است چاپ کنیم. یعنی کارنامه تیپ ظفر و مالک اشتر و ... را بنویسیم و در کنارش در حال جمع آوری و تدوین تاریخ شفاهی فرماندهان دفاع مقدس هم هستیم.

سردار ملکی از چاپ کتاب تاریخ مقاومتهای مردم مازندران در برابر دنیای زور، به عنوان یکی از کتابهایی که قرار است به زودی چاپ شود، یاد کرد و گفت: برای تدوین و چاپ کتاب نقش مردم شهرهای مازندران در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حال برنامه ریزی هستیم.

سردار ملکی با بیان اینکه 24 تن از امیران را شناسایی کردیم و کار جمع آوری خاطرات شفاهی شان در دستور کار ماست، گفت: در روز ارتش جمهوری اسلامی دو جلد از کتابهای برادران ارتش چاپ شد و در حال برنامه ریزی هستیم که کتابهای ارتش هم مورد چاپ قرار بگیرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار