امام جمعه مهاباد:

مانع تراشی سعودی ها برای حج امسال توجیه پذیر نیست

امام جمعه مهاباد گفت: مانع تراشی های سعودی ها برای انجام نشدن مناسک حج امسال به هیچ عنوان توجیه پذیر نبوده و دولت عربستان موظف به پاسخگویی در این
کد خبر: ۸۳۴۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳ - 20May 2016

مانع تراشی سعودی ها برای حج امسال توجیه پذیر نیست

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، ماموستا ملاقادر سهرابی در آیین نماز جمعه این هفته مهاباد که در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، افزود: دولت سعودی موظف است تمام تمهیدات لازم را برای انجام مناسک حج همه زائران کشورهای اسلامی فراهم سازد ولی سنگ اندازی های این کشور برای جلوگیری از حضور زائران ایرانی نشان دهنده عمق کینه سران این کشور نسبت به جمهوری اسلامی ایران است.


وی افزود: سعودی ها موظفند شرایطی را فراهم سازند که در آن عزت، امنیت و معنویت زائران خانه خدا به طور کامل تأمین شده باشد و حوادث اسفناک سال گذشته تکرار نشود.


ماموستا سهرابی اضافه کرد: ماهیت سران سعودی برای همه مسلمانان جهان مشخص شده و همه به این نتیجه رسیده اند که سعودی ها شایستگی اداره مناسک حج را ندارند.


وی به جنایات متعدد این کشور در قبال کشتار زنان و کودکان بی دفاع یمن اشاره کرد و گفت: هواپیماهای این کشور به رغم اعلان آتش بس همچنان مردم مظلوم این کشور را هدف بمباران قرار داده اند.


امام جمعه مهاباد همچنین با گرامیداشت هفته جوان افزود: جوانی، بهار عمر و فصل زیبایی از زندگی است که دست روزگار تنها یک بار فرصت بهره گیری از آن را به آدمی می بخشد.


وی به مشکلات جوانان در جامعه پرداخت و اضافه کرد: هم اکنون بیشترین مشکلی که جوانان جامعه با آن مواجه هستند بیکاری و مشکل ازدواج است.


ماموستا سهرابی با بیان اینکه با حل مشکل اشتغال مشکل ازدواج جوانان هم به همراه آن رفع خواهد شد، اظهار امیدواری که دولت دکتر روحانی در این زمینه اقدامات عملی را برنامه ریزی و به اجرا گذارد.


شهرستان مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

نظر شما
پربیننده ها