سردار جزایری:

آمریکا از عواقب ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران مصون نخواهد بود

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: جنایت ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایرانی توسط آمریکا بحدی دردآور است که بعنوان جنایت علیه بشریت هرگز از خاطره تاریخ پاک نخواهد شد.
کد خبر: ۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۶ - 02July 2013

آمریکا از عواقب ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران مصون نخواهد بود

به گزارش خبرگزاری  دفاع مقدس به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سید مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در سالگرد حمله موشکی به هواپیمای مسافربری ایران توسط ناوگان نیروی دریایی آمریکا در سال 1367، اظهار داشت: 12 تیرماه سال 67 روز سیاهی در کارنامه ننگین لیبرال دموکراسی آمریکایی است که طی آن هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران بر اساس یک برنامه سری و از پیش طراحی شده و با تأئید مقامات رسمی کاخ سفید هدف دو فروند موشک رزمناو آمریکایی «وینسنس» مستقر در آبهای خلیجفارس، قرار گرفت و تمامی مسافران این هواپیما، به شهادت رسیدند.

وی افزود: آنچه در این حادثه اسفناک و غمبار مایه تأسف و حیرت است اقدام مقامات آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون برای اهدای مدال شجاعت توسط رئیسجمهور وقت آمریکا به فرمانده جانی این ناو و نیز بیتوجهی شورای امنیت سازمان ملل متحد به این جنایت تروریستی فراموش نشدنی است که لکه ننگی را بر پیشانی مدعیان حقوق بشر نشانده است.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به ضرورت بازخوانی این اقدام تروریستی و جنایت وحشیانه برای افکار عمومی جهانیان و پرده برداشتن از چهره واقعی مقامات جلاد و جنگطلب آمریکایی یادآور شد: اقدامات ضد بشری آمریکا در به شهادت رساندن 290 شهروند ایرانی مسافر هواپیمای ایرباس و سایر جنایات هیأت حاکمه این کشور در افغانستان، عراق و سوریه، رسالتی خطیر برای همه علاقمندان به رعایت حقوق انسانها و صلح و ازادی به ویژه رسانههای مستقل به شمار میرود و انتظار است شجاعانه در دفاع از انسانیت و مخالفت با جنگ طلبان و تروریستها به آن بپردازند.

جزایری با مهم خواندن اقدام گسترده آگاهسازی افکار عمومی جهانیان از طریق فضای مجازی گفت: یکی از راههای اصلی تحت فشار قرار دادن دولتهای آمریکا، به منظور تمکین در برابر قوانین و مقررات بینالمللی، اعتراضات جهانی علیه شیطان بزرگ است و همه کسانی که رسانه در اختیار دارند میتوانند در روند این حرکت تاریخی ایفای نقش کنند.

معاون ستاد کل با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و زنان و مردان و کودکانی که در این اقدام نظامی تروریستی آمریکا به شهادت رسیدند تأکید کرد: آمریکا هرگز نمیتواند از عواقب این جنایت مصون بماند. دولت آمریکا در یک مقطع تلاش کرد بروز این فاجعه انسانی را ناشی از خطا و اشتباه محاسباتی قلمداد کند، لیکن دادن جایزه به فرمانده صادر کننده دستور شلیک به هواپیما، این ترفند آمریکا را نقش بر آب کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: جنایت ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایرانی توسط آمریکا بحدی دردآور است که بعنوان جنایت علیه بشریت هرگز از خاطره تاریخ پاک نخواهد شد و بخصوص رسانهها، دانشگاهیان، هنرمندان، جامعه ایرانیان خارج از کشور و به ویژه مقیم آمریکا، اجازه ندهند این فاجعه بزرگ در کوران سایر حوادث و رویدادها به فراموشی سپرده شد.

جزایری گفت: انتظار ما از آموزش و پرورش و سایر مراکز علمی و دانشگاهی و دستگاههای فرهنگی و رسانهای این است که به طرق مختلف اذهان نسل جوان را با اینگونه حوادث آشنا سازند و اطلاعات کافی از اقدامات ضد انسانی شیطان بزرگ و صهیونیزم جهانی را در اختیار مردم و افکار عمومی جهانیان قرار دهند.

وی تصریح کرد: دستگاههای سیاسی و فرهنگی خارجی کشور نقش مؤثری در آگاهسازی افکار عمومی جهانیان دارند و با طرح اقدامات تروریستی دولتی آمریکا و با استناد به ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران، به رسالت انقلابی و تاریخی خود بیش از پیش عمل کنند.

رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور تأکید کرد: ایرانیان، مسلمانان و همه حق طلبان و آزادگان در هر نقطه از عالم، اجازه نخواهند داد جنایت فجیع دولت آمریکا در حمله به هواپیمای مسافربری و نیز جنایات تروریستی پرشمار و وحشیانه کاخ سفید در عراق و افغانستان و سوریه به فراموشی سپرده شود.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح، ظلم را ناپایدار و رفتنی دانست و اظهار داشت: ستاره بخت آمریکا و لیبرال دموکراسی غرب و صهیونیسم جهانی رو به افول است و سوسوهای آخر را میزند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار