از سرگیری جنگ تسلیحاتی آمریکا و ناتو با روسیه

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس ضمن انتقاد ضمنی از سامانه موشکی آمریکا در اروپا گفت: ناتو مدعی محار توان موشکی ایران است اما درواقع روسیه را نشانه گرفته و این موضوع منجر به جنگ تسلیحاتی آمریکا و ناتو با روسیه خواهد شد.
کد خبر: ۸۳۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱ - 21May 2016

از سرگیری جنگ تسلیحاتی آمریکا و ناتو با روسیه

احمدشوهانی عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی گفت: پس لرزه های استقرار سامانه موشکی آمریکا در اروپا که در آینده قابلیت تهاجمی پیدا خواهد کرد ، هرروز ابعاد جدیدی به خود می گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی گفت: ادعا می شود که سامانه موشکی آمریکا در اروپا جهت مقابله با ایران طراحی شده است اما همه می دانند که اقدامات نظامی ایران تدافعی است. جمهوری اسلامی در دکترین خود همواره بر صلح طلبی تاکید داشته است.

وی در ادامه با بیان این که روسیه با توجه به معادلات جهانی و رویکرد تهران می داند که هدف از سامانه موشکی کرملین است، گفت: روسیه به شدت علیه اقدام آمریکایی ها در پشت مرزهای روسیه واکنش نشان داده اند. روسیه علاوه بر راه اندازی پدافند هسته ای ریلی ، روسیه وعده داد سامانه تشخیص پرتاب موشک  خود را برای شناسایی و مقابله با حملات احتمالی به راه می اندازد.

این نماینده مجلس نهم با خطرناک خواندن رویارویی تسلیحاتی ایجاد شده ، گفت: با توجه به سطح بالای تنش های غرب با روسیه و معادلات جنگ سرد احتمال وقوع جنگ هسته ای مسئله ای است که نمی توان دور از ذهن دانست.

وی در ادامه گفت: یک خطا توسط جنگنده های ناتو یا نیروهای نظامی اروپا در مرزهای روسیه می تواند تبعات حساب نشده ای داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت ، سامانه دفاعی ناتو همچنین شامل سایت رومانی و لهستان است که فعالیت خود را آغاز کرده اند.

در مقابل علاوه بر سامانه هسته ای ریلی روسیه و استقرار موشک های استینکر در استالینگراد و شبه جزیره کریمه اگر روسیه سامانه تشخیص شلیک موشک دنیپر Dnepr Missile Launch Detection System خود را در کریمه مستقر کند، می تواند موشک های مافوق صوت، بالستیک و کروز شلیک شده از دریای مدیترانه و سیاه را تشخیص دهد.

در این میان ، «ژنرال سر ریچارد شیرف»  یکی از ژنرال های ارشد بازنشسته ناتو گفت اگر ناتو توانمندی های دفاعی اش را در کشورهای حوزه بالتیک تقویت نکند، با خطر جنگ هسته ای با روسیه مواجه می شود. احتمالا این جنگ تا یک سال آینده رخ خواهد داد.

براساس برخی گزارش ها ناتو برای آن که دست بالا را در جنگ تسلیحاتی با روسیه داشته باشد سامانه موشکی به کشورهایی نظیر استونی ، لیتوانی و لتونی که سابقا از متحدین روسیه بودند در دستور کار قرار خواهند گرفت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار