همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر؛

همایش حماسه سازان سوم خرداد در گرگان برگزار شد

به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد همایش تجلیل از رزمندگان عملیات بیت المقدس، صبح امروز دوشنبه سوم خردادماه، با سخنرانی استاندار گلستان، در سالن آمفی تئاتر دانشکده مائده گرگان برگزار شد.
کد خبر: ۸۳۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴ - 23May 2016

همایش حماسه سازان سوم خرداد در گرگان برگزار شد

به گزارش دفاع پرس از استان گلستان، به مناسبت گرامیداشت حماسه سوم خرداد توسط فاتحان سرافراز خرمشهر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان گلستان در عملیات بیت المقدس، همایش تجلیل از یادگاران این عملیات با عنوان "حماسه سازان سوم خرداد" از ساعت 10 صبح امروز دوشنبه سوم خرداد ماه، با سخنرانی دکتر صادقلو استاندار گلستان، در سالن آمفی تئاتر موسسه علمی کاربردی مائده شهرستان گرگان برگزار شد.

در ابتدای این همایش سرهنگ "عباس حسن نیا" مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گلستان ضمن خیرمقدم و گرامیداشت سالروز سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر به بیان خاطراتی کوتاه از 5 کتابی که در این همایش رونمایی خواهد شد؛ پرداخت. خاطراتی که هم درسی برای جنگ و رزم و هم درسی برای فرهنگ و اجتماع است.

در ادامه دکتر "حسن صادقلو" استاندار گلستان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت جوهره و عصاره حقیقت و عدالت حضرت ولیعصر (عج) گفت: در نگاه به خرمشهر باید دو روی سکه را دید. یکی روی ظاهری و دیگری روی پنهانی مسئله.

وی افزود: این مجالس و همایش ها فقط تشریفات نیست بلکه درک این مدل است برای مدل کردن رفتار نسل ما.

استاندار گلستان اظهار داشت: پیام رسانی جبهه و شهادت اگر مدیریت نشود، درک نخواهد شد و باید به شکل خاطرات و... انتشار یابد و هر آنجایی که ما در مسیر تبیین این مدل ها حرکت کنیم به حق در پیام رسانی توفیق پیدا کرده ایم.

دکتر صادقلو افزود: دشمن در استراتژی تنظیمی خودش به بحث خرمشهر پیوند خورده بود و دنیا فتح و اشغال خرمشهر را مبنای پیروزی و شکست دو طرف می دانستند.

وی گفت: خرمشهر یک نقطه بقاء، یک نقطه حیات و یک نقطه ادعا برای دشمن و جبهه حق بود و از این جهت بسیار مهم بود و دقیقا خط قرمز بلند بالای دشمن، خرمشهر بود.

دکتر صادقلو به دلایل فتح خرمشهر اشاره کرد و افزود: تا آنجایی که در جبهه "من" بود پیروزی بدست نیاوردیم ولی از سال دوم جنگ که این "من" ها به "ما" تبدیل شد، نشانه های پیروزی اتفاق می افتند و خرمشهر پس از 578 روز آزاد شد.  

خاطرنشان می شود در این مراسم از 5 عنوان کتاب با عنوان"افتخار سربازی"(خاطرات امیر عقیلی)، "بی قرار"(خاطرات رزمنده غلامعلی صالحی)، "سه هزار شیشلیک"(خاطرات حاج محمد قاسم آبادی)، "راه شب"(خاطرات رزمنده نهتانی) و "تپش های ماندگار"(اشعار برگزیده جشنواره شعر استان) رونمایی شد و امیر سید ابراهیم عقیلی و حاج محمد قاسم آبادی به خاطراتی کوتاه در کتاب خود اشاره کردند.

نظر شما
پربیننده ها