امام‌جمعه ایلام:

اقتصاد مقاومتی فرهنگ عمومی شود

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، گفت: برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی، باید اقتصاد مقاومتی به فرهنگ عمومی در کشور تبدیل شود.
کد خبر: ۸۳۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۵ - 24May 2016

اقتصاد مقاومتی فرهنگ عمومی شود

به گزارش دفاع پرس از ایلام، آیتالله محمدنقی لطفی، امامجمعه ایلام، ظهر امروز(3 خرداد) در نشست شورای فرهنگ عمومی این استان، اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر یکی از حوادث بسیار شیرین و سرنوشتساز در روند جنگ تحمیلی بوده است.

 وی، ابراز کرد: آزادسازی خرمشهر نقش مهمی در تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته است و عملیاتی بود که موجب پیروزی سیاسی  ایران اسلامی در منطقه و جهان شد که بهمراتب بزرگتر از پیروزی نظامی بود.

 امامجمعه ایلام، تصریح کرد: عاملی که باعث پیروزی در دفاع مقدس شد، فرهنگ ایثار و شهادت و تقوا بود، یادآور شد: مقاومت، ایستادگی، ایثار و شهادت عامل اصلی ماندگاری و حفظ انقلاب اسلامی بوده است و یکی از بهترین سلاحهایی بوده است که ما توانستیم بر دشمن فائق شویم.

 آیتالله لطفی، در ادامه ابراز کرد: فرهنگ عمومی یکی از دغدغههای ماست و نسبت به آن باید حساس بود، آن فرهنگی که انقلاب اسلامی را پدید آورد و موجب پیروزی در دفاع مقدس شد و امروز نیز در عرصههای علمی و فناوری، عالیترین دستاوردهای علمی را برای کشور را کسب کرد، فرهنگ ایثار و پایداری و شهادت بود که باید همگانی کرد و در فضای کشور حاکم شود.

 وی، با اشاره به اینکه اگر مسائل فرهنگی بهخوبی رصد شود، مشخص میشود که دشمن نقشههای شوم فرهنگی و به تعبیر رهبر معظم انقلاب  نفوذ فرهنگی برای تخریب فرهنگ دینی و اسلامی ملت ما در دستور کار خود قرار داده است، افزود: دشمنان انقلاب اسلامی بیش از 37 سال است که علیه ملت ایران اسلامی فعالیت میکند که برای مقابله با دشمنان، ما باید به دنبال احیای فرهنگ ایثار و شهادت و ایستادگی باشیم و این رمز پیروزی ملت ایران است.

امامجمعه ایلام، بابیان اینکه باید برای جنگ تمامعیار فرهنگی دشمن خود را آماده کنیم، گفت: دشمن با تمام امکانات خود، تلاش میکند که فرهنگ خود را تبلیغ کند و از اشاعه فرهنگ دینی و انقلابی در جامعه جلوگیری کند که باید در این زمینه تمام دستاندرکاران احساس وظیفه کنند.

آیتالله لطفی، با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری بهعنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، افزود: اگر میخواهیم این شعار همگانی و عملیاتی شود، باید اقتصاد مقاومتی بهعنوان یک فرهنگ عمومی برای همه اقشار در نهادهای تصمیمساز و تصمیم گیر احیا شود تا در این جبهه و در عرصه اقتصاد که  دشمن میخواهد ما را در تنگنا قرار دهد، پیروز شویم.

وی، بیان کرد: امروز این فرهنگ در نهاد جوانان جا گرفته است که دستاوردهای عظیمی در زمینههای مختلف برای کشور به ارمغان آورده و باید موضوع اصلی شورای فرهنگ عمومی، همین اقتصاد مقاومتی باشد که برای برونرفت از مشکلات تنها راه همین است و  باید در استان راهکارهای تحقق این شعار بر اساس ظرفیتها و توانمندیهای استان را عملیاتی کنیم.

امامجمعه ایلام در پایان خاطرنشان کرد: ضعف اقتصادی امید دشمنان است که در این عرصه بتوانند ما را زمینگیر کنند که باید در این زمینه عمل و اقدام لازم از همسوی مسئولان و هم از سوی مردم انجام گیرد.

نظر شما
پربیننده ها