سرهنگ امیری:

فتح خرمشهر از دیدگاه مستشاران نظامی دنیا غیر ممکن بود

سرهنگ پاسدار احیا محمد امیری در ویژه برنامه زنده تلویزیونی شب های اترک که به مناسبت سوم خرداد روی آنتن رفت به تشریح اهمیت عملیات الی بیت المقدس و فتح خرمشهر پرداخت.
کد خبر: ۸۴۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۴ - 24May 2016

فتح خرمشهر از دیدگاه مستشاران نظامی دنیا غیر ممکن بود

به گزارش دفاع پرس از بجنورد، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی در برنامه زنده تلویزیونی که به مناسبت آزاد سازی خرمشهر درساعت 10:30 شب سوم خرداد بر روی آنتن رفت به بیان اهمیت و نحوه اجرای عملیات الی بیت المقدس و فتح خرمشهر پرداخت.

سرهنگ پاسدار احیا محمد امیری در خصوص اهمیت فتح خرمشهر بیان داشت: عملیات الی بیت المقدس بزرگترین عملیات دوران دفاع مقدس بود که در چهار مرحله و  طی 23 روز از 10 اردیبهشت آغاز شد.

وی افزود: عملیات الی بیت المقدس از چند جهت بسیار مهم و متمایز از سایر عملیات های دوران دفاع مقدس بود: 1- کلیه مستشاران نظامی تاکید داشتند که خرمشهر نه توسط ایران بلکه توسط همه دنیا هم قابل نفوذ نیست 2- موانع طبیعی از چهار جهت خرمشهر را غیر قابل نفوذ کرده بود 3- امکان استفاده از اصل غافلگیری وجود نداشت 4- دشمن تمام توان و استعداد خوش را برای حفظ خرمشهر به کار گرفته بود.

امیری گفت : نیروهای خراسان بزرگ که بیشتر رزمنده های خراسان شمالی در آن حضور داشتند، در غالب تیپ 21 امام رضا(ع)  با فرماندهی شهید چراغچی از محور شمالی که بیشترین تجهیزات دفاعی دشمن در آن منطقه مستقر بود وارد عمل شدند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در ادامه به چند برنامه ی محوری در سطح استان اشاره داشتند و ضمن طرح سوال مسابقه پیامکی مقرر گردید تا جوایزی به قید قرعه به برندگان از طرف اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اهدا شود .

نظر شما
پربیننده ها