محسن رضایی در جمع رزمندگان 8سال دفاع مقدس در بروجرد:

محمد بروجردی یکی از افتخارات ایران اسلامی و بلکه جهان اسلام است

محسن رضایی در مراسم بزرگداشت سوم خرداد و سی وسومین سالروز شهادت شهید بروجردی: محمد بروجردی یکی از افتخارات ایران اسلامی و بلکه جهان اسلام است.
کد خبر: ۸۴۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ - 25May 2016

محمد بروجردی یکی از افتخارات ایران اسلامی و بلکه جهان اسلام است

به گزارش دفاع پرس از خرم آباد، این مراسم که دوشنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه عاشقان ثارالله بروجرد برگزار شد رضایی به چگونگی آشنایی خود با شهید محمد بروجردی در دوران شکلگیری انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: در چهره این شهید والامقام اخلاص و عدالت موج میزد و به تعبیری مجسمه اخلاص بود.

وی، عطوفت و مهربانی با همه حتی با افراد ضد انقلاب را یکی از ویژگیهای شخصیتی شهید محمد بروجردی خواند و افزود: رحمت الهی از رفتار این سردار رشید اسلام میبارید و از هدایت ضد انقلابیون در معرض اعدام نیز نمیگذشت.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سوم خردادماه سالروز آزاد سازی خرمشهر نیز گفت: ایثارگران و جانبازان سهم بالایی در این نبرد داشتهاند و خداوند متعال به دست این افراد خرمشهر را آزاد کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه شهرستان بروجرد در سابقه تاریخی خود کارنامه بسیاری درخشانی دارد، یادآور شد: زمانی حوزههای علمیه قم با خلأ مرجعیت مواجه بود و همه چشمها به این شهرستان دوخته شد.

رضایی عنوان داشت: از دل مردم شهرستان بروجرد عالم بزرگواری به پا خواست و خلأ مرجعیت شیعه را جبران کرد و نهضت علمی امام جعفر صادق(ع) به دست مرجع تقلید عالم تشیع حضرت آیتالله العظمی بروجردی(ره) ادامه یافت.

رضایی با اشاره به اینکه گردان ثارالله را رزمندگانی از شهرستان بروجرد تشکیل داده بودند، ادامه داد: این گردان یکی از گردانهایی بود که نزدیک به 6 فرمانده گردان آن نظیر شهیدان اسداللهی، ابراهیمی، نوری، گودرزی و نوروزی به فیض عظمای شهادت نائل آمدند.

وی خاطرنشان کرد: شهادت چندین فرمانده گردان از یک گردان در دوران دفاع مقدس به معنای خط شکنی آن گردان است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: شهرستان بروجرد سرزمینی است که پس از گذشت سالها از دوران دفاع مقدس همچنان در جهاد زنده است و شهید ماشاءالله شمسه شهید مدافع حرم آخرین شهیدی است که این شهرستان تاکنون به اسلام و انقلاب تقدیم کرد.

نظر شما
پربیننده ها