پیام مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و مقاومت آذربایجان غربی به مناسبت سالروز بمباران شیمیایی سردشت
پیام سردار «جلیل وحیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و مقاومت آذربایجان غربی به مناسبت هفتم تیرماه سالروز بمباران شیمیایی سردشت منتشر شد.
به گزارش خبرنگار دفاعپرس از ارومیه، پیام سردار «جلیل وحیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و مقاومت آذربایجان غربی به مناسبت هفتم تیرماه سالروز بمباران شیمیایی سردشت منتشر شد.
در این متن آمده است:
بسمالله الرحمن الرحیم
امروز در سالروز فاجعه تلخ بمباران شیمیایی سردشت، یاد و خاطره شهدای این جنایت هولناک، جانبازان سرافراز شیمیایی و تمامی شهیدان راه عزت، استقلال و سربلندی ایران اسلامی را با نهایت احترام و افتخار گرامی میداریم.
هفتم تیرماه ۱۳۶۶، رژیم بعث عراق با استفاده از سلاحهای شیمیایی، مردم بیدفاع این شهر مرزی را هدف قرار داد و صدها نفر از زنان، کودکان و شهروندان عادی را به شهادت رساند یا دچار مصدومیتهای شدید نمود. این حادثه، نمادی از عمق جنایتهای جنگی استکبار، رژیم بعثی صدام و سکوت معنادار مدعیان حقوق بشر در آن دوران بود.
ملت ایران در طول تاریخ، بهویژه در هشت سال دفاع مقدس و همچنین در مواجهه با فتنهها و دوجنگ تحمیلی آمریکایی وصهیونی اخیر، نشان داده است که هرگز در برابر زورگویی و تجاوز تسلیم نخواهد شد و مقاومت مردم سردشت نیز در برابر وحشیانهترین حملات با سلاحهای جنگی نامتعارف، گواه این روحیه سلحشوری و ایستادگی است.
تجربیات دفاع مقدس هشت ساله و مقابله با جنگهای تحمیلی اخیر، تجارب و درسهای ارزشمندی ازایستادگی و مقاومت، وحدت و همدلی به ما آموخته است که باید همواره چراغ راه مسئولان و مردم باشد؛ لذا این میراث گرانبها، وظیفه ما را در حفظ ونشرارزشهای دفاع مقدس اول، دوم وسوم و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسلهای آینده سنگینتر میکند.
از این رو، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی وشهادت شهید دکتر بهشتی ویارانش وشهدای مظلوم شیمیایی شهرستان سردشت، بر این باوریم که وحدت، یکپارچگی وایستادگی ومقاومت وتلاش ومجاهدت لازمه پیشرفت وسربلندی ایران عزیز اسلامی در تمامی عرصههاست.
انتهای پیام/
لینک کپی شد
نظر شما
