بدونِ اشاره به شرارت‌های واشنگتن و تل‌آویو؛

اتحادیه اروپا از نقض آتش‌بس ابراز نگرانی کرد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بدون ذکر عدم پای‌بندی آمریکا به مفاد تفاهم‌نامه خاتمه جنگ و تجاوزگری مستمر رژیم صهیونیستی علیه لبنان، نسبت به نقض اخیر آتش‌بس ابراز نگرانی کرد و خواستار بازماندن کانال‌های ارتباطی میان طرفین مذاکرات شد.
کد خبر: ۸۴۴۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۵ - ۱۶:۴۰ - 28June 2026

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سناتور «محمد اسحاق‌دار» معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه رایزنی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی خود پس از حملات هوایی ارتش تروریستی آمریکا به ایران، با «کایا کالاس» گفت‌وگوی تلفنی انجام داد.

گفت و گو

طرفین وضعیت منطقه‌ای که به سرعت در حال تغییر است را بررسی کردند. کالاس از تلاش‌های صادقانه پاکستان که منجر به امضای تفاهم‌نامه اسلام‌آباد شد، قدردانی کرد.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بدون ذکر پیامد‌های ناشی از تداوم تجاوزگری رژیم صهیونیستی به لبنان و تخلفات آمریکا پیرامون تفاهم‌نامه خاتمه جنگ، نگرانی‌های جدی خود را در مورد نقض اخیر آتش‌بس ابراز داشت و تاکید کرد که کانال‌های ارتباطی باید باز بمانند.

وزیر امور خارجه پاکستان نیز بر لزوم پای‌بندی همه طرف‌ها به توافق آتش‌بس تأکید کرد.

اسحاق‌دار طی روز‌های اخیر با همتایان خود از جمهوری اسلامی ایران، بریتانیا و بحرین نیز ارتباط تلفنی برقرار کرده است.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای امروز خود ضمن اشاره به نقض مجدد تفاهم خاتمه جنگ توسط آمریکا در بامداد ۷ تیر ۱۴۰۵ تاکید کرد: «این حملات وحشیانه نشان می‌دهد که رژیم آمریکا کمترین ارزش و اعتباری برای تعهدات خود قائل نیست و عهدشکنی بخشی از ماهیت این رژیم است.»

انتهای پیام/ 121

نظر شما
captcha
پربیننده ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین