سردار اشتری تصریح کرد:

در اجرای طرح امنیت اخلاقی با دولت هماهنگ هستیم

فرمانده نیروی انتظامی گفت: ناجا در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی با دولت و وزارت کشور هماهنگ است.
کد خبر: ۸۴۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷ - 25May 2016

در اجرای طرح امنیت اخلاقی با دولت هماهنگ هستیم

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سردار حسین اشتری روز چهارشنبه در جریان سفر به استان هرمزگان در یک نشست خبری افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه 21 وظیفه برای نیروی انتظامی مشخص کرده که ناجا این وظایف را بر اساس قانون انجام داده است و در این زمینه هیچ اختلافی با دولت ندارد.
وی همچنین در پاسخ به پرسش درباره انتظار نیروی انتظامی از مجلس دهم اظهار داشت: در اجرای برخی قوانین، خلاءهایی وجود دارد که انتظار می رود مجلس دهم در رفع آنها تلاش کند تا نیروی انتظامی مانعی نداشته باشد.
فرمانده ناجا بدون اشاره به مصادیق این نارسایی های قانونی افزود: در این زمینه نشست هایی با منتخبان مجلس برگزار و مسائل را مطرح کرده ایم.
وی همچنین خواستار تصویب قانون استخدامی نیروی انتظامی در مجلس دهم شد.
فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: ارتباط ناجا با مجلس از دهه های گذشته مستقیم و خوب بوده و سال گذشته نیز مجلس مصوبه های موثری در حوزه انتظامی داشته است.
سردار اشتری مبارزه با ورود کالای قاچاق را از اولویت های اصلی نیروی انتظامی در سالجاری اعلام کرد و افزود: محور اصلی فعالیت ناجا برخورد با شبکه های بزرگ و مافیایی قاچاق کالاست و نظر نیروی انتظامی برخورد با «کوله بران» نیست.
وی یادآور شد: بخشی از کالاهای قاچاق از مبادی رسمی وارد می شود که انتظار داریم مسئولان در مرزهای رسمی کنترل بیشتری داشته باشند.
فرمانده ناجا اضافه کرد: قرارگاه های مبارزه با قاچاق کالا با قدرت در حال فعالیت هستند و نخستین نشست نیز در هرمزگان با حضور استاندار و دیگر اعضای شورای تامین استان برگزار شد.
سردار اشتری درباره رویکردهای مبارزه با موادمخدر نیز اظهار داشت: افزایش استفاده از تجهیزات الکترونیکی در مرزها و مناطق مشکوک و به کارگیری امکانات بیشتر به همراه تقویت ایستگاه های بین راهی و افزایش اِشراف اطلاعاتی در دستور کار نیروی انتظامی است.
به گفته رییس پلیس ایران، کشف مواد مخدر در سال گذشته 15درصد نسبت به سال 93بیشتر بوده و در دو ماه ابتدای امسال نیز این افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال دیده می شود.
سردار اشتری همچنین از تقویت دریابانی در سالجاری خبر داد و خاطر نشان کرد: بر اساس هماهنگی های انجام شده با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امسال شناورهای بیشتری در اختیار دریابانی قرار می گیرد تا تحرک دریایی مرزبانی افزایش یابد .
فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: تجهیزات لازم برای انجام ماموریت های مرزبانی و کمبودها مشخص شده که انتظار می رود با تلاش و حمایت دولت، بخشی از این کمبودها برطرف شود.
منبع: ایرنا
 

نظر شما
پربیننده ها