احتمال شرکت بان کی مون در دور آتی انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی

دبیر کل سازمان ملل که اهل کره جنوبی است، احتمال شرکت در دور آتی انتخابات ریاست جمهوری در این کشور را رد نکرد و گفت بعد از اتمام دوره سمت کنونی، به این مساله فکر می‌کند.
کد خبر: ۸۴۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷ - 25May 2016

احتمال شرکت بان کی مون در دور آتی انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،  «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل روز چهارشنبه (امروز) در پاسخ به سوالاتی پیرامون احتمال شرکت در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور، پاسخ واضحی نداد و گفت فعلا بر مسئولیت کنونی خود تمرکز دارد.

به نوشته یونهاپ، بان کی-مون گفت «زمانی که اول ژانویه سال آینده بازگردم، یک فرد اهل کرهجنوبی خواهم بود که با شرایط کنونیام و داشتن گذرنامه سازمان ملل متفاوت است. آن وقت تصمیم خواهم گرفت به عنوان یک شهروند کره جنوبی به چه کاری اشتغال داشته باشم و ممکن است در صورت نیاز به نصیحت شما نیاز داشته باشم.»

ریاست سازمان ملل که دوره دومش در این سمت ماه دسامبر به پایان میرسد، همواره به عنوان یکی از مدعیان انتخابات ریاست جمهوری 2017 در نظر گرفته شده است.

تا کنون وی سعی داشت خود را از هرگونه اظهار نظری درباره انتخابات آتی ریاست جمهوری کره و سیاست داخلی دور نگه دارد اما اظهارات امروز بان کی-مون، میتواند نشانهای از تمایل وی برای شرکت در ریاست جمهوری باشد.

وی درباره کره شمالی هم گفت گفتوگوهای سطح بالایی با حکومت کمونیست پیونگ یانگ برگزاری کرده است و ادامه داد که تنها کانال ارتباطی میان دو کره است بنابراین اگر فرصتی دست بدهد، به تلاش ادامه میدهد.

نظر شما
پربیننده ها