آخرین اخبار از عملیات آزادسازی فلوجه؛

معاون «والی داعش» در فلوجه به هلاکت رسید/ آزادسازی ۱۹ منطقه در «فلوجه»

منابع عراقی اعلام کرده‌اند طی ۳ روز از عملیات آزادسازی فلوجه در الانبار، ۱۹ منطقه از اشغال داعش آزاد شده‌اند و در جریان این عملیات‌‌ها، ده‌ها تروریست ازجمله معاون «والی داعش» در این شهر به هلاکت رسیده‌اند.
کد خبر: ۸۴۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰ - 26May 2016

معاون «والی داعش» در فلوجه به هلاکت رسید/ آزادسازی ۱۹ منطقه در «فلوجه»

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از «واع»، ستاد تبلیغات جنگ وابسته به وزارت دفاع عراق، عصر چهارشنبه در بیانیهای اعلام کرد «جنگندههای بیل (سوخوی روسیه) و می 28 ارتش عراق با استناد به اطلاعات دریافتی درباره نشست سرکردههای داعش در رستوران الحاج حسین در مرکز فلوجه، حملات هوایی صورت دادند؛ که به کشته شدن دهها عنصر گروه تروریستی داعش ازجمله شخص موسوم به معاون والی فلوجه منجر شد.»

از سوی دیگر، وزارتخانههای دفاع و کشور عراق اعلام کردند، طی 3 روز از عملیات آزادسازی فلوجه، نیروهای عراقی 19 منطقه در اطراف فلوجه، بزرگترین شهر استان الانبار (غرب عراق) از اشغال تروریستهای داعشی آزاد کردند.

این وزارتخانهها در بیانیههایی اعلام کردند «نیروهای مشترک (ارتش، نیروهای مبارزه با تروریسم، پلیس فدرال، نیروهای بسیج مردمی و جنگجویان عشیرهای) موفق شدهاند مناطق الصبیحات، الشهابی، کارخانه مصالح ساختمانی، انبارهای الکرمه، کارخانه سیمان، روستاهای البوعوده، جمیله، کارخانه روغن و شامپو، البوحدید، الناصر، که در جنوب شهر الکرمه و در شرق فلوجه هستند را آزاد کنند.»

این بیانیه افزود «نیروهای عراقی همچنین مناطق نایف العلی، اللهیب، الصحوه، البوعاید، شورای بیداری در الکرمه، الحراریات در شرق فلوجه و منطقه السحجر و گذرگاه البوشجل در شمال این شهر را بازپس گیرند.»

عملیات نظامی طی 3 روز نخست عملیات آزادسازی فلوجه بر مناطق اطراف این شهر متمرکز بود تا بدین ترتیب تروریستهای داعش در داخل شهر تحت محاصره قرار گیرند.

همزمان با درگیریها در اطراف فلوجه، حملات سنگین توپخانهای به اهداف داعش در داخل شهر نیز در جریان بود.

روز چهارشنبه، درگیریها در شهرستان الکرمه واقع در 10 کیلومتری شرق فلوجه تشدید شد. نیروهای عراقی اعلام کردند به دروازههای الکرمه رسیده و توانستهاند یکی از ورودیهای آن را تحت کنترل درآورند.

«احمد الدلیمی» فرمانده شهرستان الکرمه به خبرگزاری «آناتولی» گفت: تروریستهای داعش 400 خانوار را در شهرهای فلوجه و الکرمه در شرق شهر الرمادی (مرکز الانبار) محاصره کردهاند.»

عملیات آزادسازی فلوجه از دوشنبه گذشته با مشارکت 22 هزار تن از نیروهای مشترک آغاز شده است. این شهر یکی از مهمترین پایگاههای داعش در عراق محسوب میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار