مدیر کل حفظ آثاراستان کرمانشاه خبر داد:

رونمایی از ۲ کتاب با موضوع «دفاع مقدس» در سالروز عملیات مرصاد

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه از رونمایی ۲ کتاب دفاع مقدس همزمان با سالروز عملیات مرصاد در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۸۴۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳ - 26May 2016

رونمایی از ۲ کتاب با موضوع «دفاع مقدس» در سالروز عملیات مرصاد

به گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، سرهنگ پاسدار مراد علی محمدی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه در خصوص برنامه های کمیته تدوین وتالیف جهت چاپ کتب با مضامین دفاع مقدس اظهار داشت: از ۵۰ عنوان کتاب برنامه ریزی شده جهت چاپ تاکنون بیش از ۳۰ عنوان کتاب به چاپ رسیده و ۲۰ کتب نیز مرحله نگارش و تدوین آن به اتمام رسیده و طی ۲ ماه آینده چاپ خواهد شد.

وی از رونمایی ۲ عنوان کتاب چاپ شده از سوی این اداره کل در آینده خبر داد و گفت: کتاب "گل و گلاب" شامل خاطراتی شهید حسین اخلاصی زنگنه با تیراژ ۲ هزار جلد و حمایت کنگره شهدا و انتشارات صریر به چاپ خواهد رسید.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه در ادامه بیان کرد: کتاب مذکور به مجموعه خاطرات این شهید والامقام پرداخته، که در دوران دفاع مقدس فرماندهی گردان صاحب الزمان(عج) و تیپ نبی اکرم(ص) را به عهده داشته و در مرحله دوم عملیات مسلم بن عقیل مورخ ۲۵ آبان سال ۶۱ به درجه رفیع شهادت نائل می شود.

محمدی یادآور شد: همچنین کتابی با عنوان «حماسه بازیدراز» مجموعه خاطرات شفاهی امیر سرتیپ دوم بازنشسته محمود بدری فرمانده پادگان ابوذر است، تدوین شده است.

وی ابراز داشت: این کتاب در ۲ هزار تیراژ از سوی کنگره سرداران، امیران ، فرماندهان و9800 شهید استان کرمانشاه و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به چاپ رسیده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: کتابهای مذکور در مراسم ویژهای با حضور مسئولان همزمان با سالروز عملیات مرصاد دراستان رونمایی خواهد شد.

وی با اشاره به تشکیل دفتر فرهنگی دفاع مقدس در شهرستان گیلانغرب، ابراز داشت: با انجام برخی پیگیریها، تشکیل دفتر فرهنگی برای شهرستان گیلانغرب تصویب شد که در ۵ مرداد مقارن با سالروز عملیات مرصاد با هدف نشر ارزشهای دفاع مقدس توسط مسئولان استانی و کشوری افتتاح خواهد شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: این مرکز فرهنگی ۵ هزار متر مربع زیربنا دارد و از مراکزی چون موزه، کتابخانه، مصلای شهر، تاسیساتی در راستای فعالیت های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بهرهمند است.

وی گفت: سالن همایش این مرکز فرهنگی با ظرفیت ۳۲۰ نفر از نظر تجهیزات یکی از بهترین سالنهای نمایش در استان است.

محمدی با بیان اینکه میزان بودجه این مرکز فرهنگی از سوی دفتر مقام معظم رهبری تامین شده ست، افزود: مراسم افتتاحیه با حضور مسئولان استانی و کشوری که همزمان با ۵ مرداد سالروز عملیات ظفرمند مرصاد در شهرستان گیلانغرب انجام میگیرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار