رییس پلیس راهور ناجا خبر داد:

پلیس به "سیمفا" متصل شد/ واگذاری اطلاعات پلیس به وزارت کشور برای ثبت در سیمفا

رییس پلیس راهور ناجا از اتصال بانک اطلاعاتی پلیس با بانک اطلاعاتی تجمیع شده معاینه فنی در وزارت کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۴۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۵ - 28May 2016

پلیس به

به گزارش گروه سایر رسانههای دفاع پرس، سردار تقی مهری در گفتوگویی گفت: در حال حاضر اتصال بانک اطلاعاتی پلیس با بانک اطلاعاتی تجمیع شده در معاینه فنی برقرار شده است، و پلیس به سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران) متصل شده است.

وی تاکید کرد: اطلاعات پلیس در اختیار وزارت کشور برای ثبت در سیمفا قرار میگیرد.

سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران(سیمفا) از بهمن سال 1394 در کشور به راه افتاد. این سامانه بیش از همه میتواند بر کیفیت ترددهای جادهای در سفرهای نوروزی و تابستانی اثر مثبت بگذارد. هدف از ملزم کردن استفاده همه مراکز معاینه فنی کشور به سیمفا، اتصال دیتا بانک تجمیع شده در معاینه فنی با دیتا بانک پلیس بوده است؛ که با این راهکار و اقدام، پلیس میتواند بهصورت نرم افزاری بدون نیاز به حضور فیزیکی در سطح شهرها نسبت به اعمال قانون و جریمه خودروهای مشمول فاقد معاینه فنی اقدام کند.

هماکنون تمام مراکز مجاز معاینه فنی در سطح کشور به نرمافزار سیمفا متصل بوده و اطلاعات خودروهای معاینه فنی شده، در سطح کشور در سرورهای مرکزی وزارت کشور تجمیع میشود.

کاهش آلودگی هوا، کاهش مصرف سوخت و کاهش تصادفات، مهمترین آثار انجام معاینه فنی هستند. با انجام یک معاینه فنی ساده خودرو طی 10دقیقه، 18آزمایش روی خودروها انجام میشود و طی آن آزمایشهای فیزیکی و ظاهری روی خودرو انجام میشود؛ که در این میان تنها آزمایش فیزیکی بهوسیله انسان انجام میشود و بقیه بهصورت مکانیزه است. در چرخه معاینه مکانیزه، بخشهای حیاتی خودرو شامل ترمز، کمک فنر، چراغهای هشداردهنده و انحراف چرخها تست میشود که در سلامت سفر بسیار اهمیت دارد. در تست میزان آلایندگی نیز گازهای خروجی بررسی و تحلیل میشود تا درصورت تأیید خودرو در این تست تا 25درصد از آلودگی هوای تولیدی کاسته شود. در بخش سوخت نیز معاینه فنی تا 13درصد اثر دارد.

لازم به ذکر است که در حال حاضر سامانه اینترنتی سیمفا با آدرس www.symfa.moi.ir در دسترس است.

منبع: ایسنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار