دولت افغانستان در جستجوی نشانه صلح در رهبر جدید طالبان

روزنامه انگلیسی در گزارشی نوشت که دولت افغانستان با روی کار آمدن «ملا هیبت الله» رهبر جدید گروه طالبان در جستجوی نشانه‌ای برای صلح است.
کد خبر: ۸۴۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰ - 28May 2016

دولت افغانستان در جستجوی نشانه صلح در رهبر جدید طالبان

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، روزنامه گاردین چاپ انگلیس در شماره اخیر خود به بررسی وضعیت حکومت وحدت ملی افغانستان و طالبان افغان و رهبری جدید این گروه پرداخته است.

این روزنامه نوشت: با تعیین «ملا هیبتالله آخوندزاده» به عنوان رهبر جدید گروه طالبان افغان، انتظارات مختلفی در گروهها و دستهها تاثیرگذار در این کشور ایجاد شده است.

بر همین اساس دولت افغانستان از رهبر جدید طالبان انتظار دارد تا درهای مذاکرات صلح را برای آغاز روند گفتوگوها باز کند.

اما در داخل بدنه طالبان این انتظار وجود دارد که رهبر جدید این گروه، دستهها و گروههای مختلف و پراکنده طالبان را حول یک محور متمرکز کند.

گاردین تصریح میکند: دولت افغانستان و شرکای خارجی آن به دنبال نشانهای هستند که ملا هیبتالله آخوندزاده رهبر جدید گروه طالبان افغان برخلاف «ملا اختر منصور» رهبر سابق این گروه به دنبال پایان جنگ در این کشور باشد.

با این وجود در داخل گروه طالبان افغان پس از اعلام مرگ «ملا عمر» و تعیین ملا اختر منصور به عنوان رهبر طالبان، در میان این گروه شکاف ایجاد شد و اکنون ملا هیبتالله آخوندزاده رهبر جدید طالبان یک حرکت از هم گسسته را به عهده گرفته است.

روزنامه انگلیسی گاردین در حالی این مطالب را منتشر میکند که روز گذشته رهبران گروه طالبان با «ملا هیبتالله آخوندزاده» رهبر جدید این گروه بیعت کردند.

همچنین رهبر جدید گروه طالبان افغان پس از انتخاب به عنوان رهبر این گروه در پیامی اعلام کرده بود که با دولت افغانستان وارد مذاکرات صلح نخواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار