سردار سلامی:

می‌توانیم به مرجع علمی جهان تبدیل شویم

جانشین فرمانده سپاه با بیان اینکه می‌توانیم تدریجاً به مرجع علمی جهان تبدیل شویم، گفت: از قرن‌ها پیش ظرفیت علمی و استعدادهایی در کشورمان وجود داشته؛ که اکنون در حال بازیابی آن‌ها هستیم.
کد خبر: ۸۵۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰ - 30May 2016

می‌توانیم به مرجع علمی جهان تبدیل شویم

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سلامی در مراسم تقدیر از مدیران بیمارستان بقیهالله در کسب نشان درجه یک اعتباربخشی کشور از سوی وزارت بهداشت، که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: اگر امروز ماهواره به فضا میفرستیم، یا موشکهای ما با دقت بالا مسیرهای طولانی را طی میکنند، یا در فناوریهای هستهای، نانو و بیو پیشرفت میکنیم، موضوع بسیار سادهای برای ما است؛ یعنی این پیشرفتها اعجاز نیستند؛ زیرا قرنها قبل این ظرفیت و استعداد وجود داشته و اکنون در حال بازیابی آنها هستیم.

وی ادامه داد: ما میتوانیم تدریجاً به مرجع علمی جهان تبدیل شویم؛ تا پیشرفتها براساس پیشرفتهای ما سنجیده شود و این کار شدنی است.

جانشین فرمانده سپاه خاطر نشان کرد: علم پزشکی هر چند علم الهی است اما در عصر جدید بر اساس منطق مادی گرایی غرب به تجارت پزشکی تبدیل شده است و در حد یک شغل تنزل یافته است در حالی که این موضوع در دانشگاه و بیمارستان بقیه الله در حال رجعت به اخلاق پزشکی است.

سلامی گفت: در ادبیات غرب رابطه پزشک و بیمار بر اساس چهار مفهوم اختیار، ضرر نرساندن، منفعت رساندن و عدالت شناخته می شود اما در طب اسلامی از این مفاهیم عبور می کنیم و رابطه بر اساس دلسوزی و انگیزه متعالی شکل می گیرد. غرب امروز از روش درمانی که پیش گرفته ناتوان است زیرا هر چند تسهیم بودجه درمانی آمریکا به نسبت تولید نا خالص ملی17 درصد است و این بالاترین نرخ تخصیص بودجه را شامل می شود اما نرخ مرگ و میر نوزادان در این کشور در رتبه 13 قرار دارد که این بالا ترین میزان مرگ و میر است.

وی ادامه داد: علت بالا بودن این میزان مرگ و میر این است که بیشتر بر روی درمان متمرکز شده اند ولی موضوعی که نقطه درخشش بیمارستان بقیه الله شده، تکیه گاه و انگیزه های معنوی است که در کنار حرفه ای پزشکان وجود دارد. توصیه ما این است که در موضوع مدیریت فرآیند درمان ها، پیشرفته ترین روش ها را بر اساس مدل ایرانی اسلامی طراحی کنیم.

سلامی اظهار داشت: قرار گرفتن این بیمارستان در میان پنج بیمارستان برتر کشور از میان 850 بیمارستان فعال در کشورمان و حفظ این رتبه طی چند سال، یک تصادف و شانس نیست؛ زیرا هدف اساسی ما احیای مجد و عظمت اسلام و ایران است.

گفتنی است، در انتهای این مراسم به پاس تلاش های دکتر اصلانی فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله و دکتر جعفر اصلانی مدیر بیمارستان بقیه الله در کسب نشان اعتبار بخشی و کیفیت بیمارستان لوح تقدیری از سوی سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه به این عزیزان اعطا شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار