همایش زنان، حماسه آفرینان تاریخ ساز در اردبیل برگزار شد

همایش زنان، حماسه آفرینان تاریخ ساز با حضور حشمتیان معاون رییس سازمان نشر آثار و مشارکت زنان در دفاع مقدس در اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲ - 30May 2016

همایش زنان، حماسه آفرینان تاریخ ساز در اردبیل برگزار شد

به گزارش دفاع پرس از اردبیل، همایش زنان حماسه آفرینان تاریخ ساز، روز یکشنبه مورخ 1395/03/09 در اردبیل برگزار شد.

در این همایش که در سالن ولایت سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل برگزار شد خانم حشمتیان معاون رییس سازمان نشر آثار و مشارکت زنان در دفاع مقدس طی سخنانی اردبیل را استانی مملو از مردم شهید پرور و قدر شناس دانست که مهد شیرزنانی است که  3400 شهید را تقدیم انقلاب نموده است.

حشمتیان گفت: شهدا در جامعه ما بوجود آورنده امنیت و آرامش و برکات فراوانی هستند و خودشان نیز در این فضا حاضر و ناظرند. در چنین فضایی باید با دقت و سرعت و پی گیری مستمر در پی ثبت و ضبط خاطرات بود.

وی در ادامه افزود: در یک نگاه عمیق و ریشه ای می توان به شأن و جایگاه و منزلت زن مسلمان ایرانی پی برد و این جایگاه و مرتبه مرهون تربیت اصیلی است که آن هم مدیون زن مسلمان است. زنانی که شهدا را پرورش دادند و حماسه های بی بدیل خلق کردند و ثبت و نشر خاطرات آنان وظیفه ای همگانی است.

در ابتدای مراسم فریبا محمدلو ضمن اشاره به حماسه های زنان استان اردبیل در دوران دفاع مقدس، صبرهای زینبی مادران و همسران شهدا را قابل ستایش و الگو برداری توصیف کرد.

در ادامه همایش از کتاب جام جهانی در رمادیه خاطرات آزاده سرافراز بهرام زارعیان، نوشته پری آخته رونمایی شد و از زنان فعال در عرصه فرهنگ و دفاع مقدس تجلیل به عمل آمد.

نظر شما
پربیننده ها