آنکارا در حال عقب نشینی

وزیر خارجه ترکیه پیشنهاد داد تا به منظور ترمیم روابط تیره میان مسکو و آنکارا، یک کارگروه مشترک برای بررسی این مسئله تشکیل شود.
کد خبر: ۸۵۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶ - 30May 2016

آنکارا در حال عقب نشینی

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،«مولود چاووشاوغلو» وزیر امورخارجه ترکیه امروز دوشنبه پیشنهاد داد تا یک کارگروه مشترک با روسیه به منظور عادیسازی روابط مسکو-آنکارا تشکیل شود.
 
بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه هفته گذشته اعلام کرد که مسکو مایل به ازسرگیری روابط با آنکارا است، اگرچه ترکیه ساله گذشته یک جنگنده روسی را در آسمان سوریه ساقط کرده بود. وی همچنین تأکید کرد که البته این ترکیه است که باید گام نخست برای ترمیم روابط را بردارد.
 
چاووشاوغلو در گفتوگو با خبرنگاران اعلام کرد: پوتین اعلام کرده که از ما انتظار دارد گامی در این رابطه برداریم. ما پیشنهاد میدهیم تا یک کارگروه مشترک برای بررسی اقدامات در آینده در این رابطه تشکیل شود.
 
بنا بر این گزارش، روابط روسیه و ترکیه به دنبال سرنگونی یک جنگنده «سوخو-24» روسی توسط اف-16های ترکیه بر فراز سوریه در تاریخ 24 نوامبر 2015، دچار تنش شده بود. به دنبال این اقدام ترکیه، روسیه نیز تحریمهایی را علیه آنکارا وضع کرد و البته رئیسجمهوری روسیه این اقدام ترکیه را «خنجری از پشت» توصیف کرد.
منبع: خبرگزاری فارس

نظر شما
پربیننده ها