فرمانده قرارگاه شهید فهمیده استان همدان خبر داد؛

اعزام زائران با 180 دستگاه اتوبوس از همدان به مرقد امام خمینی(ره)

فرمانده قرارگاه شهید فهمیده استان همدان گفت: زائران در شامگاه پنجشنبه 13 خردادماه به وسیله 180 دستگاه اتوبوس از سراسر استان به مرقد مطهر امام خمینی(ره) اعزام خواهند شد.
کد خبر: ۸۵۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶ - 31May 2016

اعزام زائران با 180 دستگاه اتوبوس از همدان به مرقد امام خمینی(ره)

به گزارش دفاع پرس از همدان، سرهنگ پاسدار روحالله عروجی با اشاره به اینکه امام راحل احیاگر نهضت نورانی پیامبر اسلام(ص)و ائمه اطهار(ع) بود، اظهار داشت: امام خمینی(ره) یک شخصیت الهی بود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) جهان اسلام را زنده و روحیه استقلالطلبی را در دنیا ایجاد کرد، اضافه کرد: امام خمینی توکل بر خدا داشت و با این نگاه، توحید را در ایران و جهان اسلام همگانی کرد.

فرمانده قرارگاه شهید فهمیده استان همدان با اشاره به اینکه حضرت امام محور وحدت، همدلی و صمیمیت و همزبانی بود، افزود: امام خمینی(ره) یک استکبارستیز واقعی بود.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) ابرمرد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بود که انقلاب شکوهمند اسلامی را ایجاد کرد، بیان کرد: امسال در سالروز رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامیآمادگی داریم تا میقات بزرگ مردمی را در پایتخت برگزار کنیم.

سرهنگ عروجی ادامه داد: اوج مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) با حضور میلیونی عاشقان در حرم مطهر ایشان انجام میشود.

وی برگزاری راهیان نور ارتحال امام را بزرگترین راهیان نور کشور دانست و افزود: در این اجتماع بزرگ اهدافی ازجمله ترویج اندیشهها و گفتمان امام راحل و مقام معظم رهبری دنبال میشود.

فرمانده قرارگاه شهید فهمیده استان همدان بیان کرد: عالیترین هدف، ترویج اندیشه، رویکرد و گفتمان امام با سه رویکرد ترویج روحیه استکبارستیزی، ترویج و ارتقای روحیه استقلالطلبی در حوزه دینی، سیاسی و اقتصادی و تاکید بر وحدت ملی، همدلی و همزبانی است.

وی با بیان اینکه امسال اولویت اعزام به سالگرد ارتحال امام(ره) با کسانی است که برای نخستین بار اعزام میشوند، افزود: سعی شده از چهرههای برتر استان در حوزههای مختلف اعزام شوند؛ تا سفیر نورانی امام و انقلاب باشند.

سرهنگ عروجی با تأکید بر اینکه افرادی که اعزام میشوند باید فرازهای سخنان مقام معظم رهبری را فرا گیرند، افزود: ستادهای بزرگداشت ارتحال استان در 10 شهرستان تشکیل شده و ذیل ستاد هشت کمیته قرار گرفته که کارها را پیگیری میکنند.

وی کمیته ثبت نام و اعزام زائران را یکی از مهمترین کمیتههای ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام دانست و بیان کرد: 12 کمیته فعال در استان اقدامات ثبت نام و اعزام زائران را در قالب 7 هزار نفر از استان همدان انجام میدهد.

فرمانده قرارگاه شهید فهمیده در همدان ظرفیت امسال استان برای اعزام زائران به مرقد امام را 7 هزار نفر دانست و با اشاره به اینکه تا به امروز 4 هزار نفر ثبت نام کردهاند، افزود: زائران روز پنجشنبه 13 خردادماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در قالب 180 دستگاه اتوبوس از سراسر استان به مرقد امام راحل اعزام میشوند.

وی با بیان اینکه تدابیر ایمنی، امنیتی، پشتیبانی و فرهنگی برای اعزام زائران در نظر گرفته شده است، ادامه داد: امسال در حرم مطهر امام(ره) برای همه استانها جانمایی شده است و زائران روز 14 خرداد بعد از نماز صبح وارد حرم مطهر شده و در جایگاه تعیین شده مستقر میشوند.

سرهنگ روح الله عروجی با تاکید بر اینکه زائرانی که مشکل جسمانی دارند باید احتیاط کرده و در این مراسم حاضر نشوند؛ اما در صورتی که علاقهمند به حضور هستند باید داروهای خود را همراه داشته باشند، ادامه داد: زائران کارت ملی و دفترچه درمانی را همراه خود داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام از زائران تا نیمه شب روز چهارشنبه در پایگاههای بسیج انجام میشود، افزود: همه زائران بیمه میشوند، همچنین توصیه میشود که در بین مسیر هیچ زائری از اتوبوس خود پیاده نشود.

فرمانده قرارگاه شهید فهمیده استان همدان با بیان اینکه در هر اتوبوس یک روحانی و یک راوی وجود دارد، افزود: استقبال زائران برای اعزام بسیار بالاست و کاروانهای خودجوش نیز برای حضور در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) خواهند رفت.

وی با اشاره به اینکه احتمال حضور 3 تا 4 هزار نفر بهصورت خودجوش در مراسم سالگرد ارتحال امام وجود دارد، افزود: سال گذشته بیش از 8 هزار نفر به مراسم سالگرد ارتحال امام اعزام شدند.

عروجی با اشاره به اینکه در روز 13 خردادماه هیأت دوچرخهسواری به مناسبت پاسداشت سالگرد ارتحال امام از همدان تا تهران را رکاب میزنند، افزود: هیأت دوچرخهسواری روز پنجشنبه ساعت هشت صبح از میدان سردار شهید همدانی بدرقه میشوند.

وی در پایان با اشاره به اینکه در پارکینگ شماره 8 مرقد مطهر امام خمینی(ره) ستادی به اسم گمشدگان تشکیل دادهایم، افزود: یک اتوبوس خالی نیز برای زائران جا مانده در نظر گرفته شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار