روایتی از شهدای بمباران هوایی در قم

کودکی که عکس امام در دست، زیر آوار به شهادت رسید

شهید هادی برجیان، نمونه ای شهدای بمباران هوایی است که مظلومانه و بی دفاع به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۸۵۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۴ - 02June 2016

کودکی که عکس امام در دست، زیر آوار به شهادت رسید

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، فروردین سال 67 مصادف با ایام ماه شعبان، 28 سال پیش، یادآور آخرین بمباران هوایی قم است که برای چندمین بار خوی ددمنشی رژیم بعث عراق را در حمله به مناطق مسکونی در تاریخ ثبت نمود.

هشتم فروردین سال 67، هنگامی که شهر مقدس قم در تب و تاب جشن های نیمه شعبان بود، کودکان محله نوبهار در خیابان آذر قم همچون شهید هادی برجیان از قافله برپایی جشن و سرور عقب نماندند و همراه بزرگترهای خود، نقشی در چراغانی ایام نیمه شعبان و سالروز میلاد امام زمان(عج) ایفا می کردند.

عصر آن روز، هنگامی که هادی برای تدارک و نصب وسایل چراغانی نیمه شعبان وارد کوچه می شود، آژیر حمله هوایی و بلافاصله صدای مهیب ناشی از بمباران هوایی به گوش می رسد.

مسلم برجیان پدر بزرگوار هادی می گوید: پس از بمباران تا ساعتی همه جا به هم ریخت و هیچ خبری از فرزندم نبود؛ شب همه جا را گشتیم، بیمارستان ها و حتی بقایای اجساد شهدا در بهشت معصومه(س) ....

پیش از ظهر روز بعد بود که با لودر در حال جمع کردن آوار از کوچه بودند، متوجه پاهای هادی می شوند؛ جنازه را از زیر آوارها بیرون می آورند در حالی که غرقه به خون بود و در دستانش عکس امام(ره) و مقداری طناب برای چراغانی.

شهید هادی برجیان متولد دی ماه 1357 و دانش آموز کلاس دوم ابتدایی بود؛ پیکر این کودک شهید چند روز پس از نیمه شعبان در چنین ایامی به همراه شهدایی از جبهه، در قم تشییع و در قطعه شهدای بمباران هوایی گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) به خاک سپرده شد.

محله نوبهار قم در دوران دفاع مقدس چندین بار هدف حملات هوایی هواپیماهای دشمن بعثی قرار گرفت.

 

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار