استاندار قم:

14 خرداد یادآور غم انگیزترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است

استاندار قم با صدور پیامی به مناسبت ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی آورده است: 14 خرداد 1368 یادآور هجرانی بزرگ و یکی از غم انگیزترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۸۵۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵ - 02June 2016

14 خرداد یادآور غم انگیزترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است

به گزارش دفاع پرس از قم، در پیام استاندار قم آمده است: دراین روز وداع پرشور و جاودانه با عارفی از سلاله پاک انبیاء، که در بهمن 57 با توکل و ایمان به خدا و تکیه بر قدرت توده های مردم، پایه گذار عظیم ترین انقلابی شد که پس از قرن ها، اسلام ناب محمدی(ص) را احیا و برای سعادت و نجات بشریت از یوغ سلطه استکبار، نسخه نو و بی بدیلی بنام مردم سالاری دینی را عرضه کرد.

پیام ادامه یافته است: مردی از تبار آفتاب که شب ظلمانی این سرزمین را روشن و بساط پوشالی رژیم 2500 ساله شاهنشاهی را در هم پیچید، انسانی بزرگ که تجلی صراط مستقیم،چشمه زلال کوثر محمدی (ص) و سفینه نجات و رستگاری این ملت بود.

در قسمت دیگری ازاین پیام آمده است: و یوم الله 15 خرداد 42 نیز یادآور روزی است که ماندگار ترین و سرنوشت سازترین حرکت مردمی تاریخ معاصر در دفاع از استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی و به پیشتازی مردم غیور و ولایتمدار خطه بصیرت وبیداری«قم مقدس» شکل گرفت و پایه گذار حماسه ای بزرگ و بیادماندنی گردید.

روزی که به عنوان مبدأ جوشش نهضت عظیم الهی و نقطه آغازین توفان سهمگین انقلاب اسلامی و تجلی پیوند ناگسستنی تودههای عظیم این دیار با ارزش های دینی و انقلابی و تابلو رسایی از ولایتمداری این ملت شریف، برای همیشه تاریخ می درخشد.

در بخش دیگر این پیام آمده است: اینک در آستانه بیست و هفتمین سالگرد عروج ملکوتی حضرت امامخمینی (ره) و پنجاه و سومین سالگرد قیام خونین 15 خرداد 42، یاد و خاطره بنیانگذار فقید نظام مقدس جمهوری اسلامی و شهدای گلگون کفن و حماسه آفرین 15 خرداد را گرامی داشته، بدون شک مردم انقلابی و ولایت مدار قم، همراه با خیل امت خداجوی ایران اسلامی، ضمن حضور پرشور و گسترده در مجالس و ویژه برنامه های این دو مناسبت مهم تاریخ انقلاب اسلامی، بار دیگر با آرمان های معمار کبیر انقلاب اسلامی و خلف شایسته ایشان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای پیمان و بیعتی دوباره بسته و برای اعتلای این نظام مقدس و سرافرازی ایران اسلامی تلاش خواهند کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار