آیت الله مصباح یزدی:

تکریم و تعظیم شخصیت امام راحل احترام گذاشتن به دین خداست

آیت الله محمد تقی مصباح یزدی رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام (ره) گفت: تکریم و تعظیم شخصیت امام راحل احترام گذاشتن به دین خدا است.
کد خبر: ۸۵۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳ - 02June 2016

تکریم و تعظیم شخصیت امام راحل احترام گذاشتن به دین خداست

 به گزارش دفاع پرس از قم، آیت الله مصباح یزدی در دیدار کاروان اعزامی نیروی زمینی سپاه به مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام با تبیین ویژگی های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم، پس از اهل بیت (ع) به غیر از حضرت امام کسی که فانی خدا باشد، و بین او و پروردگار عالم رابطه قوی و مستحکمی وجود داشته باشد، وجود ندارد.

وی حضرت امام را مظهر خدا توصیف کرد، و افزود: در سیمای امام نور الهی متجلی بود، و تمامی رفتار و کردار او نیز خدا پسندانه و گفتار و کلامش هم جز ترویج دین خدا چیز دیگری نبود.

آیت الله مصباح یزدی با یادآوری دوران تبعید و زندانی شدن امام گفت: حضرت امام تا پای جان در راه اشاعه و اعتلای دین خدا ایستادگی و جانفشانی کرد، و علاوه بر اینکه مرگ در این راه را برای خود یک افتخار بزرگ می دانست، حاضر شد همه هستی، فرزند، خانواده و آبروی خود را در این راه تقدیم کند.

وی همچنین با اشاره به شبهه افکنی وهابی، گروه های تکفیری و سایت ها و رسانه های الحادی و انحرافی حامی آنها در خصوص چرایی برپایی مجالس عزاداری و سوگواری برای امامان معصوم (ع)، بزرگان و شخصیت های دینی خاطرنشان کرد: اگر عزاداری ها و مجالس سوگواری سیدالشهدا نبود واقعه عاشورا نیز مانند بسیاری از حوادث تاریخی دیگر از جمله موضوع جانشینی پیامبر (ص) که هم اکنون اکثریت مسلمانان از آن هیچ اطلاعی ندارند، دچار تحریف شده بود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه طبیعت عالم هستی به گونه ای است که اگر چیزی با ارزش باشد، چیز دیگری مرتبه ای از ارزش آن را پیدا می کند، افزود: برپایی مجالس مختلف برای گرامی داشت حضرت امام و یا سایر شخصیت های مذهبی و دینی از این حیث حائز اهمیت و ارزش است که یاد آنها را که در حقیقت همان یاد خدا است، در دل ها زنده نگه می دارد.

آیت الله مصباح یزدی همچنین با تقدیر از حرکت نیروهای سپاه و بسیج برای رونق بخشیدن به مجالس سالگرد امام آن را بسیار مبارک، عاقلانه، حکیمانه و عاشقانه بیان کرد و افزود: اگر کسی چشم بصیر و بینایی داشته باشد، به خوبی می بیند هر قدمی که شما در این راه بر داشته اید، ثواب و پاداش بیشماری محسوب می شود، از این رو آفرین بر شما و این پاداشی که فرشتگان برای شما می نویسند، نیز گوارایتان باد.

وی با تاکید بر اینکه زنده نگه داشتن یاد امام یعنی زنده نگه داشتن دین و اهل بیت عصمت و طهارت، گفت: همان گونه که امام دین را زنده کرد، شما نیز با این کار خود امام را زنده می کنید.

استاد حوزه علمیه قم همچنین بقای اسلام را در گرو این عزاداری ها ذکر و اضافه کرد: کسانی که در جهت هر چه با شکوه تر برگزار شدن این مجالس تلاش می کنند، نه تنها خود صاحب اجر و پادش می شوند، بلکه در ثواب آیندگان که در این راه قدمی بر دارند، نیز شریک هستند.

کاروان عاشقان حسینی زائران خمینی متشکل از 700 نفر از فراگیران و دانشجویان مجتمع دانشگاهی امیرالمومنین (ع) به منظور حضور در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) دوشنبه هفته جاری از اصفهان حرکت خود را آغاز، و پس از عبور از حدود 10شهر عصر پنجشنبه به مقصد نهایی خود یعنی حرم حضرت امام خواهد رسید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار