جلیلی در دیدار با اعضای «انجمن طلباء اسلام» پاکستان:

اندیشه «جهان‌وطنی»، احساس مسئولیت نسبت به «جهان اسلام آرمانی» است/ جمهوری اسلامی ایران نمونه عملی پیشرفت همراه با استکبارستیزی

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد گفت: اندیشه جهان وطنی ویژه ایران نیست بلکه احساس مسئولیت نسبت به جهان اسلام آرمانی است که همه ما چه در پاکستان، چه در ایران و هر نقطه دیگری که باشیم، باید آن را در وجود خود داشته باشیم.
کد خبر: ۸۵۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹ - 02June 2016

اندیشه «جهان‌وطنی»، احساس مسئولیت نسبت به «جهان اسلام آرمانی» است/ جمهوری اسلامی ایران نمونه عملی پیشرفت همراه با استکبارستیزی

به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، گروهی از مسلمانان اهل سنت کشور پاکستان تحت عنوان «انجمن طلباء اسلام» با وحید جلیلی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد مقدس در حسینیه هنر دیدار کردند.

وحید جلیلی در این دیدار گفت: رابطه بین ایران و پاکستان رابطه ای ممتاز و خاص است.

وی با بیان اینکه ایرانیها عمیقاً به مسلمانان شبه قاره هند احساس محبت و علاقه دارند، اظهار داشت: محمدعلی جناح و حضرت اقبال لاهوری شخصیت­های محبوب و معروفی در ایران هستند که اقبال در بین روشنفکرهای ایران جایگاه بالایی دارد.

تفکر انقلاب اسلامی با پاکستان ارتباط جدی دارد

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد به کتابی که رهبر معظم انقلاب با عنوان « مسلمانان در نهضت آزادی هندوستان» پیش از انقلاب درباره نقش مسلمانان در استقلال هند تألیف و ترجمه کردهاند، اشاره کرد و افزود: نوشتن این کتاب نشان می­ دهد که تفکر انقلاب اسلامی با پاکستان ارتباط جدی دارد ولی باید اظهار تأسف کنیم که ما بیش از این به یکدیگر نزدیک نشدیم.

وی به لزوم افزایش ارتباط بین ایران و پاکستان اشاره کرد و افزود: مسلمانان دو کشور باید بیش از این با یکدیگر پیوند و ارتباط داشته باشند و در این ارتباط باید ابتدا عوامل تفرقه را شناسایی کرده و با آن مبارزه کنیم.

باید به جهان اسلام بر اساس آرمان قرآنی نگاه کرد

وی به تبیین میراث باقیمانده از حضرت امام خمینی(ره) برای جهانیان پرداخت و گفت: امام خمینی(ره) میراثی را برای ما به یادگار گذاشته است که به جهان اسلام نه بر اساس تقسیم­ بندی­ های طایفه ­ای بلکه بر اساس آرمان­ های روشن قرآن نگاه کنیم، امام به ما نگفت که مسلمانان به شیعه و سنی و صوفی و سلفی و غیره تقسیم می­ شوند، به ما آموخت که اسلام دو قسمت می­ شود، اسلام ناب محمدی(ص) و اسلام آمریکایی.

جلیلی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی تلاش کرد تا جهان اسلام را در مقابل صهیونیسم جهانی متحد کند، ادامه داد: این در حالی است که بهترین روابط را شاه ایران با رژیم صهیونیستی داشت و ما در اولین روز پیروزی انقلاب اسلامی سفارت رژیم صهیونیستی  را تسخیر کردیم و به نماینده فلسطین تحویل دادیم.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران بیشترین هزینه را در راه فلسطین داده است، هیچکس نمی ­تواند منکر شود که ایران مهمترین پشتیبان فلسطین در مقابل رژیم اشغالگر  بوده درحالی که بسیاری از دیکتاتورهای عرب به آرمان­های فلسطین خیانت کردند و با رژیم صهیونیستی پیمان بستند.

همانقدر که شاه ایران شیعه بود، حسنی مبارک نیز سنی است!

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد تصریح کرد: همان افرادی که پشت رژیم صهیونیستی ایستادند و از او حمایت کردند، موضوع شیعه و سنی را درباره ایران مطرح می­ کنند، اما باید دانست همانقدر که شاه ایران شیعه بود، حسنی مبارک نیز سنی است!

وی خاطرنشان کرد: کدام مسلمان می­ تواند قبول کند که برادران مسلمانش زیر آتش کشته شوند و بعد برود و با دشمن آنان توافق امضاء کند؟ کنار گذاشتن تفرقه ­ها و نزدیک شدن طایفه­ های مختلف جهان اسلام به یکدیگر، منافع رژیم صهیونیستی را در جهان به شدت تهدید میکند به همین دلیل مستکبران عالم برنامه ­ریزی و طراحی کردند که این وحدت را از بین برده و بین مسلمانان فرقه ایجاد کنند.

حمایت ایران از جهان اسلام منحصر به جامعه شیعیان نیست

ادامه این جلسه به پرسش و پاسخ حاضران با وحید جلیلی اختصاص داشت که وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا ایران بیشتر از مناطق شیعه نشین جهان همچون یمن، سوریه و بحرین حمایت می­ کند، عنوان کرد: باید متذکر شوم که سوریه و بشار اسد شیعه نیستند و حتی مفتی سوریه نیز سنی است؛ همیشه طرف مقابل در مناطقی که ایران وارد درگیری می­ شود، آمریکا است؛ چه در سوریه، چه در یمن و چه در بحرین، آمریکا پشت تمام درگیری­ها قرار دارد، حتی در فلسطین که شیعه وجود ندارد نیز ایران از آنان حمایت می­ کند.

اندیشه «جهانوطنی»، احساس مسؤولیت نسبت به «جهان اسلام آرمانی» است

وی در پاسخ به این سؤال که چرا ایران خارج از مرزهای خود فعالیت می­ کند و آیا هدفش تسلط و فرمانروایی است یا کمک به مسلمانان، گفت: حضرت اقبال گفته است:«از حجاز و چین و ایرانیم ما، شبنم یک صبح خندانیم ما» اندیشه جهان وطنی ویژه ایران نیست بلکه احساس مسئولیت نسبت به جهان اسلام آرمانی است که همه ما چه در پاکستان، چه در ایران و هر نقطه دیگری که باشیم، باید آن را در وجود خود حس کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد به بیان مثالی پیرامون اثبات ثبات قدم ایران در دفاع از مسلمانان پرداخت و اظهار کرد: حضرت امام فرمودند «اسرائیل باید از بین برود»، بخش مهمی از دشمنی­ها نسبت به ایران به دلیل همین جمله است.

جمهوری اسلامی ایران نمونه عملی پیشرفت همراه با استکبارستیزی است

وی افزود: کشورهای عربی اختلاف­ های خود با رژیم صهیونیستی را کنار گذاشته تا بتوانند با آمریکا ارتباط داشته باشند و از منافع آن بهره ببرند ولی جمهوری اسلامی ایران به خاطر منافع امت اسلامی از بسیاری از منافع خود گذشته و حتی برای آن هزینه نیز داده است.

وی در پاسخ به این سؤال که چگونه می­ توان هم با استکبار مبارزه کرد و هم کشوری پیشرفته داشت، گفت: ایران نمونه خوبی از کشوری است که با آمریکا ارتباط ندارد و با این حال در حال پیشرفت است؛ آن چیزی که آمریکا را عصبانی کرده، همین است که ایران بدون ارتباط با او پیشرفت می­ کند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار