در یک ماه گذشته صورت گرفت؛

بازداشت 471 فلسطینی توسط نظامیان صهیونیستی

مراکز رسیدگی به امور اسرای فلسطینی اعلام کردند که رژیم‌صهیونیستی از ماه می (اردیبهشت ماه) گذشته 471 فلسطینی را بازداشت کرده‌است.
کد خبر: ۸۵۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷ - 02June 2016

بازداشت 471 فلسطینی توسط نظامیان صهیونیستی

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، مراکز رسیدگی به امور اسرای فلسطینی اعلام کردند که رژیمصهیونیستی از ماه می (اردیبهشت ماه) گذشته 471 فلسطینی را بازداشت کردهاست.

بر همین اساس «باشگاه اسرای فلسطینی»، «مرکز حمایت از اسرا و حقوق بشر» و «مرکز امور اسرا و آزادگان فلسطینی» و «مرکز حقوق بشر میزان» در بیانیهای مشترک اعلام کردند: آمار بازداشت شدگان فلسطینی از آغاز انتفاضه فلسطین(قدس) که از 19 اکتوبر (مهرماه) سال گذشته شروع شدهاست، به 5805 نفر رسیده است.

مراکز رسیدگی به امور اسرای فلسطینی تاکید کردند: برخورد نظامیان رژیم صهیونیستی با بازداشت شدگان فلسطینی ظالمانه است و هتک حرمت علیه آنها به صورت مداوم و منظم ادامی دارد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، در میان بازداشت شدگان ماه گذشته 84 نفر کودک، 15 تن زن  و 5 دختر نوجوان، و همچنین یک نماینده فلسطینی در مجلس قانونگذاری فلسطین دیده میشود.

طبق  گزارش مراکز رسیدگی به اسرای فلسطین، شهرهای قدس با 111 نفر، الخلیل با 80 نفر، رام الله و البیره با 48 نفر و شهر اشغالی نابلس با 45 نفر به ترتیب بیشترین تعداد اسرا را در ماه گذشته به خود اختصاص دادهاند.

گفتنی است؛ شمار فلسطینیهایی که در زندانهای رژیم صهیونیستی اسیرند، حدودا 7 هزار نفر اعلام شدهاست که از میان آنها 330 نفر کودک، هفت نفر نماینده مجلس قانونگذاری فلسطین و بیش از 750 نفر کارمند ادارجات هستند.

مقامات صهیونیستی از بیم گسترش انتفاضه قدس در آستانه ماه مبارک «رمضان»، بار دیگر بازداشت جوانان فلسطینی را در دستورکار خود قرار داده اند. از زمان شروع انتفاضه قدس در اکتبر گذشته تاکنون، بیش از 34 صهیونیست توسط جوانان فلسطینی به هلاکت رسیده است و نزدیک به 361 تن دیگر نیز زخمی شدهاند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار