رئیس شورای شهر تهران:

عمق اندیشه‌های امام راحل هنوز کشف نشده است

رئیس شورای شهر تهران گفت: عمق اندیشه‌های امام راحل هنوز برای ما کشف نشده است؛ در حالی که نیروهای استکبار و دشمنان نظام به آن رسیده‌اند
کد خبر: ۸۵۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲ - 03June 2016

عمق اندیشه‌های امام راحل هنوز کشف نشده است

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، مهدی چمران اظهار داشت: بر همه ما لازم است که راه و مسیر امام خمینی (ره) را ادامه دهیم و این انقلاب عظیم را که ایشان بنیان نهادند، حفظ کنیم.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران و حرکت امام خمینی (ره) زمینهساز ظهور امام زمان (عج) است، افزود: در احادیث و روایات زیادی نقل شده که منتظر فرج امام زمان (عج) بودن دارای ثواب اخروی است و چهبسا این یک تکلیف برای مسلمانان به شمار میرود.

چمران با اشاره به برخی روایات در زمینه ظهور حضرت مهدی موعود (عج) بیان کرد: برخی بر این باورند که برای ظهور حضرت مهدی (عج) باید ظلم و جور همه جامعه را فراگیرد تا با ظهور آن حضرت عدل و داد برقرار شود و مردم در این زمان با دعا برای فرج به انتظار امام زمان (عج) بنشینند.

رئیس شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه این انتظار غلط است، تصریح کرد: انتظار واقعی یعنی تحرک، جنبش، حرکت و جهاد بهسوی ساختن دنیا و آمادهسازی جهان برای ظهور امام عصر (عج) و امروز موظفیم محیط را برای استقبال از امام زمان (عج) بسازیم؛ نه اینکه در گوشهای بنشینیم و فقط دست به دعا ببریم.

چمران  در ادامه با اشاره به اینکه حکومت امام زمان (عج) بر اساس رحمت است، افزود: حضرت مهدی (عج)، جانشین پیامبر رحمت للعالمین است و شمشیر به دست برای گردن زدن ظهور نمیکند.

وی خاطرنشان کرد: جامعهای آماده پذیرش حضرت ولیعصر (عج) است که در آن مردم منتظر ظهور عدالت و شرافت هستند.

چمران با تأکید بر اینکه منتظر واقعی در تلاش و کوشش مداوم برای ترویج دین و جامعه اسلامی است، اظهار داشت: من این افتخار را داشتم که در کمیته استقبال از حضرت امام خمینی (ره) خدمت کنم و در این خصوص علاوه بر من، شهید بهشتی، آیتالله مطهری، امام خامنهای و ... از مدتها قبل این کمیته را تشکیل داده و برای استقبال و برگرداندن امام خمینی (ره) برنامهریزی میکردیم.

وی افزود: از امنیت فیزیکی امام راحل گرفته تا انتخاب سخنران مناسب در فرودگاه را از مدتها قبل در این کمیته به بحث و نظر و برنامهریزی گذاشتیم و همهچیز را برای یک استقبال باشکوه و بینظیر مهیا ساختیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برای ظهور امام زمان نیز باید فضای مناسب را مهیا کنیم، افزود: برای نتیجهبخشی به این امر باید راه و مسیر امام را ادامه دهیم.

وی اظهار داشت: نتوانستهایم به عمق آنچه امام به آن میاندیشید، دستیابیم؛ اما نیروهای استکبار و دشمنان نظام مقدس به آن رسیدهاند و همین موجبات دشمنی آنان را فراهم کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران منتظران واقعی را رزمندگان جنگ تحمیلی و مدافعان حرم دانست و اظهار داشت: حضور در جبهه جنگ و نبرد با دشمنانی که با نام اسلام به کفر و ظلم میپردازند، به معنای حرکت جنبش انقلابی و ساختن محیط جامعه برای ظهور امام عصر(عج) است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار