امام خمینی (ره) عصاره بزرگان شیعه است

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های کنگاور، صحنه و هرسین گفت: امام خمینی (ره) عصاره همه بزرگان و نیکان در طول تاریخ شیعه است.
کد خبر: ۸۵۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱ - 04June 2016

امام خمینی (ره) عصاره بزرگان شیعه است

به گزارش گروه سایر رسانه ها دفاع پرس،حجت الاسلام محمد رسول واحدی، به تاریخ پرفراز و نشیب شیعه اشاره کرد و افزود: شیعه از صدر اسلام تاکنون ظلم های زیادی را به خود دیده است.


وی بیان کرد: به جز ائمه اطهار و معصومین (ع) تاکنون 63 زعیم بزرگ شیعی زعامت و مرجعیت ماموریت خطیر پیروان حضرت علی (ع) را به عهده داشتند که بخش قابل توجهی از آنان شهید شدند.


واحدی ادامه داد: امام خمینی (ره) عصاره همه این بزرگان و مراجع بوده که با برپایی علم انقلاب اسلامی، تلاش های آنها را به بار نشاند.


وی با بیان اینکه قیام معمار کبیر انقلاب، عصاره مظلومیت و مهجوریت شیعه بود، خاطرنشان کرد: از کجا معلوم که اگر این انقلاب رخ نمی داد مشکلات بیشتری برای جامعه شیعی حادث نمی شد.


رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان های کنگاور، صحنه و هرسین قیام امام خمینی (ره) را یکی از معجزات الهی برشمرد و اظهار داشت: ایستادگی و مقاومت در برابر بی شرمانه ترین ظلم هایی که به شیعه می شد و هدایت 200 میلیون شیعه در جهان و تشکیل یک حکومت بنیادی وعظیم نیاز به یک کار اساسی داشت.


واحدی گفت: امام راحل با اصرار بر یک کار و تاکید به تداوم آن توانست حکومتی الهی را تشکیل و مژده بزرگ ائمه معصومین (ع) (اشاره به روایت امام کاظم (ع) مبنی بر اینکه 'مردی از قم، مردم را به سوی خدا دعوت می کند و...') را محقق کند.


این کارشناس دینی در ادامه با اشاره به دیدگاه بنیان گذار جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: متاسفانه در زمان جنگ تحمیلی بعضی ها که بعضا در کسوت روحانی هم بودند جامع نگر نبوده و یک بعد قضیه را می دیدند و دایم از یاس و ناامیدی دم می زدند که امام خمینی (ره) در پاسخ به آنها گفت: 'بگذارید که صاحب اصلی انقلاب کار خود را انجام دهد' و این از عنایت غیبی خداوند به ایشان بود.


حجت الاسلام واحدی با بیان اینکه شیعه در آن زمان برابر بود با تحمل ظلم و ها ستم ها، افزود: دستاورد بزرگ انقلاب، سربلندی و عزتمندی برای جامعه شیعی، تشکیل مجامع و گروه های مختلف شیعی در بیش از صد کشور دنیا بود.


وی بیان داشت: شیعه یک مرام صرفا مذهبی نیست بلکه یک حرکت کاملا جهادی، فرهنگی و مذهبی است که به بار نشستن این مهم مرهون شخصیتی است که دنیا بخاطر او در مقابل ایران اسلامی سر تعظیم فرود آورد.

منبع:ایرنا

نظر شما
پربیننده ها